Az RTL-csoportot kétszer annyian nézik, mint a TV2-t

2016.05.31. 14:13

Ha csak a vasárnapot nézzük, a Nagy Duett és A Farm is jól teljesített a nézettségi versenyben: a 18-49-es kereskedelmi korcsoportban az RTL gazdálkodós reality-döntőjének közönségaránya 22,4 százalékos volt, amivel kikapott a Nagy Duettől (23,1 százalék), de nézőszáma 358 944 volt, ami egy vastagabb paraszthajszállal több, mint a TV-s riválisáé (340 846). A teljes lakosságot nézve nem volt ilyen szoros a verseny, a Nagy Duett közönségarányban (27,3 vs. 20,9) és nézőszámban (1 122 487 vs. 913 614) is verte a riválist.

A teljes lakosságnál maradva a TV2 a top 30-as listába hét műsort delegált, köztük a Drágám, add az életed! három epizódját is, 18-49-ben viszont csak négyet, igaz, a három vetélkedő-epizód itt is szerepelt. Ez a műsorformátum, bármennyire is fanyalogtunk az első adás láttán, bevált a csatornának. Az első harminc műsor közé egyébként a BL-döntővel és a monacói nagydíjjal az M4 Sport is bekerült.

Screen Shot 2016-05-31 at 13.23.28.png
1849.png

A csatornacsoportok versenyében a teljes napi arányok a múlt hetihez képest nem sokat változtak, az RTL-csoport közönségaránya közel kétszer annyi, mint a TV2-é (29,4 vs. 15 százalék), főműsoridőben viszont ennél is nagyobb a különbség (37,1 vs. 17 százalék).

A nézettség napi lebontását megnézve minden maradt a régi, azaz a 18-49-es kereskedelmi célcsoport este 6 után RTL-t néz, és csak a vasárnap esti Nagy Duett esetén kapcsol át a TV2-re, a teljes lakosságban viszont a Drágám, add az életed! rendszeresen veri az Éjjel-nappal Budapest első félóráját, és mivel hamarabb kezdődik, ez azt jelenti, hogy a celebvetélkedőnek kialakult a saját tábora, és ennek tagjai a kvázireality kedvéért nem hagyják ott a férjüket kínos mutatványokba hajszoló nőkről szóló vetélkedőt.

Screen Shot 2016-05-31 at 13.51.22.png
Screen Shot 2016-05-31 at 13.51.06.png

Ami a Duna TV nézettségét illeti, őket nem érdekli a 18-49, legalábbis ezt kommunikálják, ők a teljes lakosságra céloznak, ami praktikusan azt jelenti, hogy műsoraik inkább a 35+-os korosztálynak szólnak. A Kék fény, a csatorna bűnügyi magazinja a hét legnézettebb műsora lett náluk, 455 000 nézővel, a legalacsonyabb egy kedd esti koncert 22 091 nézővel.