A Nagy Duett kiütötte az RTL-t

2016.06.06. 12:40
A TV2-nek idén tavasszal két olyan műsora volt, amivel valódi konkurenciát tudott teremteni az RTL-nek, ezek közül a Kismenők nézettsége az élő adásokra szépen lecsökkent, a Nagy Duett viszont nagyon is jól szerepelt, és a döntőre az idei évben még nem látott, 32,5 százalékos (18-49) és 36,3 százalékos (teljes lakosság) közönségaránnyal ledózerolta az RTL-t. Egy este, közel három órán át a TV2 RTL-nek érezhette magát.

Az nem meglepetés, hogy a Nagy Duett lett a legnézettebb műsor a múlt héten - amióta megy a negyedik évad, azóta általában az, a kereskedelmi korcsoportban és a teljes lakosságban is. Az viszont igen, hogy a teljes lakosságot nézve 36,3 százalékos közönségarányuk volt, és volt olyan félóra, amikor 38,6 százalékot értek el, ami a mai, rémesen széttagozódott tévés piacon olyan, mintha 10 éve 60 százalékot hoztak volna. A kereskedelmi korcsoportban 36 százalék volt a legmagasabb közönségarányú félórájuk, ami szintén elképesztő szám, még akkor is, ha az RTL nem különösebben erőltette meg magát, és Cobra 11-et (11,4 százalék) és egy ostoba kalandfilmet (Utazás a rejtélyes szigetre, 14,7 százalék) tolt be ellene.

A Nagy Duett negyedik évadának közönségaránya és nézőszáma 18-49-ben:

1. adás: 26,4 % / 470 830

2. adás: 27,1 % / 439 716

3. adás: 27,8 % / 512 403

4. adás: 26,4 % / 451 152

5. adás: 28,2 % / 439 448

6. adás: 28,5 % / 437 809

7. adás: 29,6 % / 418 332

8. adás: 23,1 % / 340 846

9. adás: 32,5 % / 511 714

A Kismenőknek a kereskedelmi korcsoportot nem sikerült meghódítaniuk, a nézettségi toplistán csak a 20. helyre futottak be, de hát ez a műsor inkább az idősebb korosztálynak szólt, no meg a gyerekeknek, így a teljes lakosságban már sokkal jobban szerepeltek (2. hely a toplistán.) És ha már lista, tudjuk, unalmas, de 18-49-ben az első 20-ban 17 RTL-műsor és csak 4 TV2-s produkció szerepel, a két hétvégi show mellett a Drágám, add az életed! fért be két adással, 19,2 és 20 százalékos közönségaránnyal. A TV2 celebvetélkedője nagyon jó számokat hozott egyébként, hétről hétre nőtt egy picit a közönségaránya, és 4-5 százalékpontra megközelítette az Éjjel-nappal Budapestet, amire eddig TV2-s produkció nem volt képes.

Szurkolói nyelven szólva ez persze csak alamizsna, hiszen a főműsoridő 19:00-től 23:00-ig tart, azaz napi 4 órát, heti 28-at lehet megnyerni, a TV2 pedig 18-49-ben mindössze 6-7 órát tud. A teljes lakosságban más a helyzet, az idősebb nézők érthetően inkább a vetélkedőt nézik, mint az Éjjel-nappal Budapestet, így ott a Drágám, add az életed! ötből ötször győzött. Főműsoridőben az RTL heti közönségaránya 33,9 százalékos volt a TV2 19,7 százalékával szemben (múlt héten 37-17 volt az arány) a kereskedelmi korcsoportot nézve.

A szombati napnak volt még egy tanulsága: Trianon a fiatalabbakat nem, de a teljes lakosságot nagyon is érdekli. Vujity Tvrtko Trianon-filmje (amiről mi is megírtuk, hogy nagy lufi volt), szombaton este, az RTL Egy perc és nyersz című vetélkedője és a Kismenők ellen lépett ringbe, és ugyan 18-49-ben elég csúnyán kikapott (RTL: 11,7 %, TV2: 16,7 %, Duna TV 5,3 %), de a teljes lakosságban 359 408 nézője volt, és 10 százalékos közönségaránya, amivel 0,1 százalékkal, de megelőzte az RTL vetélkedőjét (9,9 százalék., 345 466 néző).