További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az nem meglepetés, hogy a Nagy Duett lett a legnézettebb műsor a múlt héten - amióta megy a negyedik évad, azóta általában az, a kereskedelmi korcsoportban és a teljes lakosságban is. Az viszont igen, hogy a teljes lakosságot nézve 36,3 százalékos közönségarányuk volt, és volt olyan félóra, amikor 38,6 százalékot értek el, ami a mai, rémesen széttagozódott tévés piacon olyan, mintha 10 éve 60 százalékot hoztak volna. A kereskedelmi korcsoportban 36 százalék volt a legmagasabb közönségarányú félórájuk, ami szintén elképesztő szám, még akkor is, ha az RTL nem különösebben erőltette meg magát, és Cobra 11-et (11,4 százalék) és egy ostoba kalandfilmet (Utazás a rejtélyes szigetre, 14,7 százalék) tolt be ellene.
A Nagy Duett negyedik évadának közönségaránya és nézőszáma 18-49-ben:
1. adás: 26,4 % / 470 830
2. adás: 27,1 % / 439 716
3. adás: 27,8 % / 512 403
4. adás: 26,4 % / 451 152
5. adás: 28,2 % / 439 448
6. adás: 28,5 % / 437 809
7. adás: 29,6 % / 418 332
8. adás: 23,1 % / 340 846
9. adás: 32,5 % / 511 714
A Kismenőknek a kereskedelmi korcsoportot nem sikerült meghódítaniuk, a nézettségi toplistán csak a 20. helyre futottak be, de hát ez a műsor inkább az idősebb korosztálynak szólt, no meg a gyerekeknek, így a teljes lakosságban már sokkal jobban szerepeltek (2. hely a toplistán.) És ha már lista, tudjuk, unalmas, de 18-49-ben az első 20-ban 17 RTL-műsor és csak 4 TV2-s produkció szerepel, a két hétvégi show mellett a Drágám, add az életed! fért be két adással, 19,2 és 20 százalékos közönségaránnyal. A TV2 celebvetélkedője nagyon jó számokat hozott egyébként, hétről hétre nőtt egy picit a közönségaránya, és 4-5 százalékpontra megközelítette az Éjjel-nappal Budapestet, amire eddig TV2-s produkció nem volt képes.
Szurkolói nyelven szólva ez persze csak alamizsna, hiszen a főműsoridő 19:00-től 23:00-ig tart, azaz napi 4 órát, heti 28-at lehet megnyerni, a TV2 pedig 18-49-ben mindössze 6-7 órát tud. A teljes lakosságban más a helyzet, az idősebb nézők érthetően inkább a vetélkedőt nézik, mint az Éjjel-nappal Budapestet, így ott a Drágám, add az életed! ötből ötször győzött. Főműsoridőben az RTL heti közönségaránya 33,9 százalékos volt a TV2 19,7 százalékával szemben (múlt héten 37-17 volt az arány) a kereskedelmi korcsoportot nézve.
A szombati napnak volt még egy tanulsága: Trianon a fiatalabbakat nem, de a teljes lakosságot nagyon is érdekli. Vujity Tvrtko Trianon-filmje (amiről mi is megírtuk, hogy nagy lufi volt), szombaton este, az RTL Egy perc és nyersz című vetélkedője és a Kismenők ellen lépett ringbe, és ugyan 18-49-ben elég csúnyán kikapott (RTL: 11,7 %, TV2: 16,7 %, Duna TV 5,3 %), de a teljes lakosságban 359 408 nézője volt, és 10 százalékos közönségaránya, amivel 0,1 százalékkal, de megelőzte az RTL vetélkedőjét (9,9 százalék., 345 466 néző).