Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMVajna alá dolgozhat a médiahatóság
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az NMHH átvállalná a rádióktól a hallgatottságmérés költségeit, írja a Népszabadság. A mérést eddig a piac finanszírozta, tavaly például 60-65 millió forintot áldoztak erre a rádiók, a médiahatóság azonban július első felében bejelentette, hogy ezentúl közpénzből finanszíroznák a kutatásokat.
A hatóság nyilvános pályázatot ír ki, majd a nyertes kutatócég által szolgáltatott adatokat ingyen bocsátja a rádiók rendelkezésére. Az NMHH azzal indokolja a változást, hogy a jelenleginél pontosabb méréseket szeretnének, illetve olyan adók hallgatottságára is kíváncsiak, amelyek adatait eddig nem ismerték.
A tendert még nem írták ki, az NMHH folyamatosan egyeztet a piac szereplőivel, a lépést pedig a rádiók bevételének csökkenésével magyarázzák, vagyis hogy a hatóság anyagilag is segítene. Azt nem árulták el, hogy mennyivel, mivel még nem dőlt el, milyen típusú kutatást vásárolnak, azt azonban a Népszabadságnak elárulták, hogy a pályázatokat értékelő testületbe a szakmai szervezetek delegáltjait is be fogják vonni.
A rádiók egyrészt örülhetnek, hogy nem kell fizetniük a mérésért, másrészt viszont szokatlan, hogy az állam be akar lépni a piacra. Eddig csak a frekvenciák kiosztásával szólt bele a piac dolgaiba, a jövőben azonban a napi ügymenetbe is beleavatkozhat.
Az elmúlt négy évben egy magyar és egy multi tulajdonában lévő kutatócég, a Mediameter és a TNS Hoffmann konzorciuma szolgáltatta az adatokat, ami a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete által kiírt pályázaton nyerte el a mérés lehetőségét. Szerződésük március végén járt le, a Rame pedig nem döntött a folytatásról.
A Népszabadság úgy tudja, a közmédia ragaszkodott ahhoz, hogy újabb pályázatot írjanak ki, a Simicska érdekkörébe tartozó adók, mint a Class és a Music FM, azonban meghosszabbították volna a szerződést. A lap forrásai szerint a Mediametert a kormánynál és a médiahatóságnál is Simicska-közeli cégként jegyzik.
A Népszabadság azt is furcsállja, hogy a médiahatóság nem sokkal Andy Vajna rádiójának (Rádió1) indulása után, illetve azt követően állt elő az ötlettel, hogy kiderült: évi százmilliós bevételtől esnek el annak köszönhetően, hogy a kormánybiztos Romániában jegyeztette be adóit, vagyis az ottani hatóságnak fizeti a műsorszolgáltatási díjat. A hallgatottságmérés átvállalásával az NMHH lényegében szívességet tesz Vajna rádiójának, valamint a Habony Árpádhoz köthető, kormánypárti Karc FM-nek, amelyeknek hamarosan bele kellett volna szállnia a mérési költségek finanszírozásába is.
Az NMHH a cikkre reagálva azt írta az Indexnek, hogy több ok miatt kezdeményezték a rádiós hallgatottságmérést. Egyrészt jelenleg átfogó hallgatottsági mérés nincs a piacon a TNS-Mediameter és a RAME közötti szerződés tavaszi lejártával. Másrészt a hatóság az említett adatfelvételhez képest is pontosabb elemzést szeretne, olyan rádiók hallgatottsági adataival, amelyek eddig kimaradtak a felmérésből, és amelyeknek csekély esélyük lenne piaci alapon bekerülni a vizsgálatba. A tervezett felmérés a piac túlnyomó részére kiterjed majd, ingyenesen, tehát a feltételezésekkel ellentétben egyik rádió sem jut piaci előnyhöz a másik kárára emiatt.