Elhagyja újságját az egyik legbefolyásosabb médiamogul

2016.08.12. 00:04
Tizenegy éve alapított egy online újságot, amely Amerika vezető híroldala lett, eladta 88 milliárd forintért, most pedig lemond a vezetésről, és egészségügyi startupjára koncentrál.

Elhagyja a saját nevét viselő Huffington Postot a híroldal alapítója, Arianna Huffington - jelentette be a médiamogul egy közleményben csütörtökön. A portál helyett a jövőben a Thrive Global nevű, a kiégéssel és a stresszel foglalkozó egészségügyi startupjára fog koncentrálni, amelyet már korábban megalapított, de most rájött, a nem tud egyszerre  a Huffington Post főszerkesztője és az új cég vezetője lenni.

Huffington úgy indokolta a váltást egy, a szerkesztőségnek írott levélben: egyre inkább a megszállottjává vált annak, hogy azzal foglalkozzon, hogyan lehet a stressz és a kiégés az életünkre gyakorolt hatásai ellen küzdeni. Az új startup "céges és fogyasztói jólléti és hatékonysági platformként" határozza meg magát. A Business Insider annak is utánajárt, hogy mit jelent a semmitmondó körülírás: mint írják, a cég olyasmikkel fog foglalkozni, amiről Arianna Huffington korábban már több könyvében is beszélt, így wellness és alvás témájában fognak tárgyakat (párnákat, gyertyákat, ételkiegészítőket) árulni, reklámozással vagy eseményszervezéssel foglalkozni.

Az athéni születésű, 66 éves Huffington 2005-ben alapította meg celeb bloggereiről és kitartó liberalizmusáról elhíresült oldalát, amely híraggretákorként is üzemelt, és eleinte kevesen vették komolyan. Később egyre nevesebb újságírókkal kezdett dolgozni, és még egy Pulitzer-díjat is bezsebeltek, 2015-ben pedig volt hónap, amikor 126 millió egyedi olvasó kattintott rájuk. A lapot 2011-ben vette meg az AOL 315 millió dollárért (87,7 milliárd forint). Később aztán a Verizon mobilcég megvette az AOL-t 4,4 milliárd dollárért (1224 milliárd forint), amely utána egyébként a Yahoo-t is megvásárolta. A Huffington Post eladása után az oldalnak addig ingyen blogoló szerzők pert indítottak a lap ellen, de vesztettek, mivel önszántukból, és nem kényszerből dolgoztak ingyen.

A hírportál forgalma az utóbbi időben visszaesett, egy év alatt, 2015 és 2016 júniusa között elvesztette látogatóinak csaknem negyedét, 23 százalékát. Huffington úgy fogalmazott: "Az utóbbi tizenegy év utazása felülmúlta a legvadabb várakozásaimat is."

Ne maradjon le semmiről!