Ha csak az MTVA sajtóosztályának közleményei alapján tájékozódnánk, úgy tűnhetne, mintha minden ötödik magyar a olimpiát nézné, pedig ez nem így van, csak a köztévé megint elővette a klasszikus, egy percre odakapcsoló néző az néző barbatrükköt. Pedig nincs értelme elkenniük a számokat, mert amíg tart az olimpia, az egész napra levetített közönségarányukat nagyon nehéz lesz megverni.
(…) Pénteken (2 millió 354 ezer) és szombaton (2 millió 267 ezer) is kétmillió felett volt azoknak a nézőknek a száma, akik néhány percre legalább bekapcsolódtak a műsorba. Ez a szám vasárnap megközelítette a két és fél milliót (2 millió 492 ezer).
Ezek számok pontosan annyira mérvadók és értelmezhetők, mintha azt mondanánk, hogy Nyilas Gergő kollégánk másodpercenként 63 kilót mozgatott meg az Indexbe jövet, azaz a háromperces úton 11,3 tonnát. Erős gyerek ez a Gergő, na.
Az MTVA részéről azért tökéletesen felesleges ezekkel a számokkal dobálózni, mert a valós nézettségi adatok is egész szépek (már ami az M4 teljesítményét illeti, hiszen a többi adójukat lassan a statisztikai hibahatár környékén nézik):
Augusztus 12-én, pénteken az M4 Sport átlagos nézettsége a XXXI. Nyári Olimpia közvetítése alatt (egész nap) 199 ezer fő volt, a közönségaránya a teljes népesség körében 13,2 százalék volt.
- 20:46-tól férfi 4x100 méter vegyesváltó előfutam: 572 ezer fő
- 20:09-től férfi 1500 méter gyorsúszás előfutam: 533 ezer fő
- 20:30-tól női 4x100 méter vegyesváltó előfutam: 519 ezer fő
Azaz a 20:00-20:30 közötti félórás slotban az M4 Sport kb 520 000 nézőt érdekelt a teljes lakosság körében. Ugyanebben a sávban az RTL-t 800 000 körül, a TV2-t 500 000 néző figyelte, van mire büszkének lenni, hiszen a cégcsoport egyik nem hivatalos tagját sikerült legyűrni.
Az egész hétre levetítve az MTVA naponta átlagosan a 18-49 közötti lakosság (az ún. kereskedelmi célcsoport) 22,7 százalékát érdekelte, míg az RTL a 21,7 százalékát. A főműsoridő, azaz este 7 és 11 között már ismét a kereskedelmi tévé a nyertes, 27,3 százalékos közönségarányával szemben az MTVA 23 százalékot tud felmutatni, amivel persze veri a TV2-t (17 százalék).
A két kertévé műsorainak számait elnézve az látszik, hogy teljes lakosságban csökkent az RTL előnye, a 30 legnézettebb műsor közúl hetet is a TV2 adott, szokatlanul sokat. 18-49-ben kettőt, az a megszokott arány.