Olivér
0 °C
4 °C

Eladták a Népszavát

2016.10.14. 11:14 Módosítva: 2016-10-14 14:01:01
Hónapokon át tartó tárgyalások után eladják a Népszava kiadási jogát a Marquard Mediának – írja a Magyar Nemzet.

A tulajdonosváltást egy szerdai értekezleten jelentették be a dolgozóknak. Jövő héten a Marquard Média képviselői közlik majd az 50 fős szerkesztőségi és kiadói gárdával, hogy kiket vesznek át, azt egyelőre nem tudni, hogy a leépítés hány embert érint - írja a Magyar Nemzet Online.

A Marquard Média márkái között abszolút szokatlan egy politikai napilap: a cégcsoport olyan lapokat ad ki, mint a JOY, az InStyle, a Shape, az Éva, a Men’s Health, a Runner’s World vagy a Playboy.

A lap kiadási jogát, amely most új kézbe került, nem a a Népszava Lapkiadó Kft. birtokolja, hanem a Svájcban bejegyzett, a Magyar Nemzet információja szerint a szocialistákhoz, azon belül is Puch Lászlóhoz köthető TGD Intermedia SA. Az MNO szerint a kiadási jog átadása után "a Népszava Kft. gyakorlatilag kiürül, várhatóan felszámolják, köztartozást azonban nem hagy hátra".

Láposi Elza, a Népszava Kft. lapigazgatója a lapnak megerősítette az eladásról szóló hírt, és azt mondta, egyelőre még nem tudni, a jövőben kinek a munkájára tartanak igényt a korábbi időszak megszorításai miatt már 50 fősre apadt szerkesztőségből.

Az új tulajdonos az MNO információi szerint ígéretet tett arra, hogy jogfolytonosan veszi át a dolgozókat, akikre pedig nem számítanak, végkielégítést kapnak. 

A Marquard Média nem kívánta kommentálni az értesüléseket.

Ne maradjon le semmiről!