Vilmos
18 °C
28 °C

Széles eladná az Echo Tv-t, de csak akkor, ha jobboldali marad

szeles
2016.11.05. 08:12 Módosítva: 2016-11-05 08:39:23

Az Echo Tv eladásáról féléve folynak tárgyalások több befektetői csoporttal, de döntés még nem született, mondta Széles Gábor a Magyar Hírlapnak. A vállalkozó szerint kizárólag olyan befektető jöhet szóba, aki tovább viszi az Echo Tv szellemiségét.

Széles azt mondta,

a cél egy olyan jobboldali médiacsoport, amely nem csak a jobboldali szavazótábornak fontos, hanem olyan szellemi műhelyként is szolgál, amely az utóbbi években a Hír Tv és a Magyar Nemzet pálfordulása miatt megszűnt.

Az Echo Tv 2,8 millió háztartásban érhető el, ami körülbelül hétmillió potenciális nézőt jelent. A csatornát technikailag is tovább kell fejleszteni. Át kell állni a 16:9 képarányra, ehhez a vezérlőt meg kell újítani, új kamerákat kell vásárolni, húsz-harminc százalékkal kell bővíteni a szerkesztő- és vágókapacitást, amihez 600-800 millió forintos forrásbevonásra van szükség. 

Széles jobboldali elkötelezettségétől vezérelve 2004-ben alapította az Echo Tv-t, 2006-ban pedig megvette a Magyar Hírlapot, amit jobboldali orgánummá alakított. 2004 és 2010 között hatmilliárd forintot fordított ezekre. Évente így 700 milliót költött az Echo Tv-re, 300 milliót pedig a Magyar Hírlapra.

Széles szerint a Magyar Nemzetet és a Hír Tv-t tulajdonló Simicska Lajos korábban féltékeny volt rá, erős konkurenciát látott az Echo Tévében és a Magyar Hírlapban, ezért Simicska

éveken át betartott mindenhol, ahol tudott.

Azóta sokat változott a világ.  A Hír Tv és a Magyar Nemzet is kormányellenes hangra váltott, így a jobboldalon az Echo Tv a legnézettebb tévé, míg a Magyar Hírlap a legnagyobb példányszámú politikai napilap lett a jobboldalon, mondta Széles. 

A vállalkozó az interjúban kijelentette: a Magyar Hírlap a kizárólagos tulajdonában marad. A lapot technikailag fejleszteni fogja és meg akarja őrizni vezető pozícióját a jobboldali napilapok között.  

A Népszabadságot kiadó Mediaworksöt egy Mészáros Lőrinchez közeli cég vette meg. A Népszabadság sorsáról nemrég a Mediaworks képviseletében Liszkay Gábor elnök-vezérigazgató tárgyalt, akinek korábban a Magyar nemzet főszerkesztőjeként fontos szerepe volt Simicska Lajos médiaportfóliójának vezetésében is.