Hella
14 °C
26 °C

A médiahatóság még nem döntött, vizsgálja-e a TV2 botrányos híradóit

2016.11.15. 15:07
Még túl frissek a HVG újságírójába páros lábbal beleszálló anyagok és a Vona Gábort lejáratni szándékozó riport is.

A kormánypárti bulvártévéként funkcionáló, és újabban turbófokozatba kapcsoló TV2 olyan ámokfutásba kezdett, hogy csak az elmúlt héten több olyan anyaga is született, amely joggal vonná maga után a mindenkori médiahatóság rosszallását.

Az egyikben Gergely Zsófiát, a hvg.hu újságíróját támadták meg személyesen egy cikke miatt, a másikban pedig nyilvánvalóan manipulált riportban fejtették ki bővebben az egész Habony-birodalmon végigkígyózó, és egyelőre semmivel alá nem támasztott Terry Black-pletykát, mely szerint Vona Gábor meleg lenne.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az Index kérdésére azt válaszolta, hogy az említett riportokkal kapcsolatban az NMHH-hoz idáig nem érkezett bejelentés, ám a médiaigazgatásra vonatkozó szabály megsértése miatt a hatóság felé bárki bejelentéssel élhet, amely alapján a hatóság hivatalból eljárást indíthat.

A hatóság egyébként állampolgári bejelentés nélkül is indíthat hivatalból eljárást, ám az említett riportok megjelenése óta nagyon rövid idő telt el, ezért a hatóság még nem döntött arról, indít-e eljárást.

Ha a hatóság megindítja az eljárást, a médiatörvény előírása alapján az eljárás ügyintézési határideje 40 nap, amely indokolt esetben 30 nappal meghosszabbítható.

Az NMHH megküldött válasza után jelentette be a Jobbik, hogy több sajtóorgánum ellen is pert indítanak. A párt médiahatósági panaszbeadvánnyal él és polgári pert indít a csatornával szemben, és perre számíthat a Pesti Srácok, az Origo, a Lokál és a Ripost is.