Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAlig észrevehető reklámmal támadt a TV2
A Forbes cikkéből derül ki, hogy november 10-én alig felvillanó reklámokkal népszerűsítette a Paksi Atomerőmű Zrt.-t a TV2 (az alábbi videó 3. másodpercében látható a reklám), amelyről a csatorna azt mondta, hogy a tudomány világnapja alkalmából született együttműködés keretén belül pillanatreklámmal népszerűsítették az MVM Paksot.
Ugyan ez a pillanatreklám nem pontosan ugyanaz, mint amivel a Columbo-epizódban találkozhattunk, hiszen itt elég hosszan villan be a hirdetés ahhoz, hogy lássuk is, ne csak a tudatalattink rögzítse, ám ettől még ezt is tiltja a reklámtörvény a Forbes által megkérdezett jogász szerint, hiszen "ennyi idő kevés ahhoz, hogy a felirat és a teljes vizuális forma feldolgozható és tudatosan észlelhető legyen".
A tudatosan nem észlelhető reklámokról így rendelkezik a reklámtörvény (avagy a 2008. évi XLVIII. törvény): “tudatosan nem észlelhető reklám: olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”, melyről később a jogszabály kijelenti, hogy tilos.
A cikk megjegyzi azt is, hogy a tudatosan nem észlelhető reklámok hatását valójában soha nem sikerült tudományosan bizonyítani, noha sokan ismerik az eredeti kísérletet a kóla- és pattogatott kukorica-fogyasztásra ingerlő tudatalatti reklámról, melyről azonban utóbb kiderült, hogy nem is volt olyan eredményes, mint ahogy az elterjedt róla. Sőt, mint láthatjuk, tetejébe még idegesítő is. De ettől még Columbót szeretjük továbbra is.