Nem vizsgálódik az NMHH a terjesztési díjak ügyében

DSC 5384
2016.11.17. 14:08

A két nagy kereskedelmi tévének 16 évvel az indulásuk után engedélyezte a kormány, hogy szedhessenek terjesztési díjat, mint a többi tévé, így azt tudni lehetett, hogy növekedni fog a tévés előfizetések díja. A májusi döntés egyébként másfél éve húzódik, a két tévének ugyanis az NMHH-val érvényes szerződése volt arra vonatkozóan, hogy 2015 január 1-jétől terjesztési díjat szedhessen.

A két legnagyobb adó, az RTL és a TV2 például az adásuk továbbításáért 294+ÁFA, illetve 290+ÁFA összegű díjakat kér, azaz a kettő együtt havonta bruttó 741 Ft. Ezért a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség kezdetektől azt szerette volna, ha a két adó, ha felülvizsgálná listaárait. Ráadásul az előfizetési díjakat a csatornák májusra visszamenőleg is beszednék.

Az MKSZ szerint a két kereskedelmi tévé visszaél a pozíciójával (t.i. kötelező terjeszteni őket, olyan nincs, hogy, hogy egy szolgáltató szimplán nem fizet nekik, és kiveszi a két adót a csomagjaiból), és az előfizetőkre jelentős anyagi terhet okozó, a műsorterjesztési piacon eddig ismeretlen és ezért teljesen kidolgozatlan üzleti modellt akar egyoldalúan bevezetni - nagyon rövid határidővel. Ezért fordultak az NMHH-hoz

A Médiatanács mai közleményében írta, hogy döntést hozott a Magyar Kábelkommunikációs Szövetségtől érkezett piacfelügyeleti eljárást és médiapiac ágazati vizsgálatot kezdeményező beadványa nyomán,

és nem indítanak ilyen eljárást, illetve vizsgálatot,

tekintve, hogy a kifogásolt piaci sajátosságok jogvitás eljárásban kezelendők. A szövetségtől a témában korábban benyújtott kérelem kapcsán zajlik jelenleg egy bírósági eljárás.

Maradnak tehát így a terjesztési díjak, de az Invitelnek és a UPC-nek sikerült megállapodni a két nagy adóval, így a UPC ügyfelei a bruttó 741 forintos ár feléért, mindössze bruttó 370 forintért, az Invitel ügyfelei pedig 362 Ft-ért érhetik el a két csatornát.