A TV2-t a kirúgott Hajdú Péter is verte vasárnap

2016.11.21. 16:16
Múlt héten a teljes lakosságban a TV2 főműsorban mindent vitt: szombaton a Star Academy lenyomta az X-Faktort, ami rettentő nagy égés volt (890 528 vs. 876 174 néző), a Sztárban Sztár fináléja (1 388 768) és egyórás felvezető műsora (1 242 576) pedig a hét legnézettebb két műsora volt. Igaz, a legnézettebb 30 műsor között az RTL továbbra is vezetett (23-7 arányban) és a kereskedelmi célcsoportban a Star Academy csak a 25. volt (az X-Faktor meg a második), de figyelmeztetésnek jó volt az RTL-nek.

Most, hogy egyik hétvégi műsora sincs már adásban, a TV2-nek vasárnapra csak a Miss Universe szépségkirálynő-választás maradt, amivel 18-49-ben, azaz a kereskedelmi korcsoportban az első 30-ba sem fért be, és mivel ez volt a legnézettebb műsoruk, legalábbis a reklámozóknak fontos demóban, a Róna utcából nézve elég gyászosan fest a heti nézettségi tábla:

Screen Shot 2016-11-21 at 15.37.47.png

Az X-Faktor viszont a múlt heti 420 771 nézőhöz képest ebben a korcsoportban is csökkent (418 996), és ugyan az élő adások nézettsége a tehetségkutatóknál mindig alacsonyabb, mint a bikicsunájozó válogatóké, de a csökkenés így is arra utal, hogy ezt a műfajt egyszerűen unja a magyar néző (is). A teljes lakosságban az X-Faktor dettó vezeti a nézettségi listát, és a nézőszáma is emelkedett (1 095 066), de ez sovány vigasz. Vasárnap este, ha csak paraszthajszállal is, de a teljes lakosság körében a Miss Universe választás lenyomta a Hobbit - Az öt sereg csatája című filmet (687 271 vs. 665 509), a kereskedelmi korcsoportban viszont nagyon kikapott (354 901 vs. 180 087). A szegény embert viszont az ág is húzza: kilenctől az ATV-n az Esti Frizbi 317 000 nézőt érdekelt, amivel lenyomta a TV2 Bajos csajok című filmjét. Ez egyébként rekord a csatorna történetében.

Screen Shot 2016-11-21 at 15.42.32.png

Az egész napos közönségarányt nézve az RTL fölénye nőtt, 29,4 százalékos, a második TV2 csak 16 százalékon áll. Főműsoridőben (19:00-23:00) még durvább a különbség, az RTL 37,2 százalékos közönségaránya kis híján több, mint a TV2, a Sony/Viasat, az AMC, a Viacom és a köztévé összesített közönségaránya (38,7) - mindez a kereskedelmi célcsoportra vonatkoztatva.

A hétköznapok továbbra sem a TV2-ről szólnak, nincs olyan nap, amikor 18-49-ben 18:00 után verné az RTL-t. A teljes lakosságban a Drágám add az életed! című műsoruk kétszer félórára elkapta az Éjjel-nappal Budapestet, és slussz, ennyi volt a diadalmenet. Az RTL hete sem a móka és kacagás jegyében zajlott, mert visszatérő sajt gyártású műsoraik elég felemásan indították az új évadot. A Keresem a családom kedden este 17,2 százalékot hozott 18-49-ben és 21,4 százalékot a teljes lakosságban - ez alacsonyabb, mint amit tavaly tudott, úgy 3 százalékkal.

A Válótársak sem tudta megismételni az első évad 20 százalék körüli közönségarányát, 18-49-ben 17 százalékos, a teljes lakosságban 14 százalékos közönségaránnyal jelentkezett, ami elég vészjósló a jövőre nézve. A péntekre átpakolt Gyertek át! közönségaránya viszont emelkedett az előző évadéhoz képest, és a maga 17,6  százalékával már kisebb sikernek számít.