Erzsébet
0 °C
7 °C

Balázsék aláírtak Andy Vajna rádiójához

2016.12.02. 11:34 Módosítva: 2016-12-03 14:49:20
Ahogy azt várni lehetett, a Morning Show stábja azzal a Rádió 1-gyel kötötte meg új szerződését, amelyikről mindenki kész tényként beszélt már hetekkel ezelőtt.

A bejelentésre egy sajtótájékoztatón, az A38 hajón került sor ma délelőtt, amin megjelentek a műsor hangjai, azaz Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc és Vadon János.

A Rádió 1 Andy Vajna kormánybiztos és TV2-tulajdonos cége, nyáron jegyezték be, és a Roxy rádió 96,4 megahertzes frekvenciájára pályáztak, sikerrel. A rádió Budapest és körzetében sugároz, indulásakor messze volt a Class FM országos lefedettségétől, de október végén Vajna terjeszkedési engedélyt kért a Médiatanácstól, amit természetesen meg is kapott, így nyugodtan felállíthatott egy olyan hálózatot, amin naponta 20 órában a Rádió 1 adása hallgatható Baja, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Győr, Tihany, Miskolc, Heves és Nyíregyháza környékén.

Ez még nem igazi országos lefedettség persze, de a Morning Show csatlakozásával még több rádió akar majd csatlakozni hozzájuk, ha pedig lesznek vidéki frekvenciákra kiírt pályázatok, azokon a Rádió 1 is el fog indulni, borítékolható eredménnyel. Az egykori Rádió 1 2011 szeptemberétől 19 frekvencián sugárzott, az ország lakosságának mintegy 50-55 százalékát érte el. Balázsék tehát arrafelé haladnak, ahol a Class FM-nél voltak – igaz, lassabban, mint amikor ott elkezdték a munkát. A Rádió 1 ettől függetlenül jelenleg a legtöbb helyen fogható kereskedelmi rádió, országos frekvenciája jelenleg csak a közmédiának van. 

Balázsék és a Morning Show 2009. november 30-án szólalt meg először a Class FM-en, és azóta sugározták négyórás (a rádió tulajdonosa szerint feleslegesen hosszú) reggeli műsorukat, aminek elődje, a Pirítós még a Danubius rádión futott annak megszűnéséig. 2010-re már a Morning Show volt a leghallgatottabb reggeli műsor, ezt a címet 12 éven át a Boros–Bochkor-páros műsora birtokolta. A Class FM napi 2,8 millió hallgatót ért el, azaz a műsor (elméleti) befolyása meglehetősen nagy, reklámideje értékes, a hírblokkjaiban pedig elég sok emberhez el lehet juttatni a kormánypropagandát.

Az kérdéses, hogy a szerkesztői szabadság, amit Balázs korábban emlegetett mint az aláírásuk alapfeltételét, valójában meddig terjed majd. A tulajdonoson és feleségén vélhetően(?) nem fognak élcelődni, de mi a helyzet a politikai témákkal? Előfordulhat majd a kormányközeli rádióban is, hogy egy migránskérdésben keményvonalas álláspontot képviselő kolléganőt úgy oktatnak ki,  ahogy tavaly augusztusban tették Lehet majd a köztévét ekézni teli szájjal  úgy, hogy a megszólalások utáni hírblokkban az állami szócső harsan fel?