Fábián, Sebestyén
-12 °C
-3 °C

Reggeli Show néven folytatódik a Morning Show a Rádió 1-en

2016.12.02. 13:55
Aki követte a rádiós piac eseményeit, nem nagyon lepődött meg azon, hogy a Class FM és egyben a magyar rádiózás évek óta legsikeresebb műsora, a Morning Show a Rádió 1-re költözött, igaz, jogviták miatt egyelőre csak Reggeli Show néven.

A név egyelőre más, de a tartalom nem változik – kb. ennyivel le is lehet rendezni a Morning, oppardon Reggeli Show december 5-i indulását bejelentő sajtótájékoztatót, amin a műsor három házigazdája, Sebestyén Balázs, Vadon János és Rákóczi Ferenc, illetve a Rádió 1 társügyvezetője, Bakai Mátyás igyekezett meggyőzni a sajtót arról, hogy nem feküdtek be a jobboldali médiahegemóniának. (Korábbi cikkünk a bejelentésről itt olvasható

Az A38-on tartott sajtóeseményen Balázsék minden kérdezőnek beszóltak egy kicsit, a pikírt megjegyzésekből jutott a 24.hu-nak, az Indexnek és a Velvetnek is, de nem kímélték a Class FM vezérigazgatóját és Sebestyén Balázs egykori üzlettársát sem, aki miatt kénytelenek nevet változtatni, legalábbis időlegesen. A Morning Show nevét ugyanis annak idején Balázs igyekezett levédetni, de azt a választ kapta, hogy ezt nem lehet, mert a név túl általános. Amikor viszont az üzlettársa a háta mögött bement a szabadalmi hivatalba, neki mégis sikerült, és ebből van most a hepaj, mert ez az üzlettárs a nevet szépen eladta Michael McNuttnak, a Class FM tulajdonosának. Ez Balázs szerint jogtalan volt, így mennek bíróságra és perelnek, de addig, amíg ez le nem zárul, Reggeli Show néven folytatják a műsort a Rádió 1-en, Andy Vajna kereskedelmi rádióján.

Aminek hallgatottságáról nem tudni semmit, legalábbis hivatalosan, pletykaszinten pedig csak annyit, hogy nem olyan magas, sőt. Ezt Bakai Mátyás csípőből cáfolta, de konkrét számokat az Index kérdésére nem mondott, mert akkor kiderülne, hogy olyat tud, amit neki nem lenne szabad. Hivatalos mérési adat majd januárban lesz, mondta, tűkön ülünk. Azt persze botorság lenne várni, hogy egy olyan rádió, ami Budapesten kívül olyan sok helyen azért nem fogható (Baja, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Győr, Tihany, Miskolc, Heves és Nyíregyháza környékén érhető el helyi adókon), a Class FM egykori hallgatottságát hozza majd, de sebaj, már sorban állnak a vidéki adók, akik csatlakoznának a hálózathoz, hangzott el, Balázsék érkezésével az igény pedig még nagyobb lesz.

A Morning Show-t hívták mindenfelé, mondta Balázs, vidéki kis rádiókhoz és a Petőfihez is, igaz, utóbbihoz nem hivatalosan, csak valakinek az ismerősének a haverján keresztül. Akin keresztül visszaüzenték, hogy kösz, de nem, nekik az MTVA-ban folyó munka annyira nem fekszik, az például, ahogy a második leghallgatottabb rádiót rossz szakmai döntéseken át leépítették, különösen elriasztó volt a Morning Show számára. És ha nem a közmédia, akkor marad a Rádió 1, akikkel csak a november 19-én érvényét vesztő szerződésük után tárgyaltak, bármit is mondjon McNutt, hangsúlyozta  Balázs, aki szerint az analóg frekvencia elvesztése volt a döntő momentum. MTVA-s forrásunk cáfolta a megkeresést, szerinte a Petőfi soha nem akart a Morning Show-val dolgozni, „eszünk ágában sem volt ilyen sunyi alakokat a közmédiába bevinni”.

Az az online rádiózás, amit a Class FM most csinál, nekünk nem volt értelmezhető alternatíva. Sok sikert kívánunk nekik, ismerjük a számokat.

A Rádió 1 mellett a szakmaiság döntött, mondták, amit nem tudni, mi garantál, mert ha belegondolunk, micsoda szakmai munka folyik például a TV2-nél, Vajna másik médiacégénél, akkor azért elgondolkodik az ember. A körülmények viszont mindenképpen jobbak, mondta Balázs, és ez is sokat számított, ahogy az is, hogy a saját, kilencfős stábjukat is vihetik magukkal. Mivel a Rádió 1 jelenlegi reggeli műsorát Esperes Ákos egyedül csinálja, nem túrnak ki senkit, nyugtatta meg az egyik kollégát, sőt, kilenc családos embernek adnak munkát. Esperes Ákost a Rádió 1 nagyon szeretné megtartani, mondta Botkai, aminek kissé ellentmond az, hogy amikor felhívtuk, a műsorvezető éppen az ügyvédjével tárgyalt, és nem tudott válaszolni a kérdéseinkre.

A Rádió 1 Andy Vajna kormánybiztos és TV2-tulajdonos cége, nyáron jegyezték be, és a Roxy rádió 96,4 megahertzes frekvenciájára pályáztak, sikerrel. A rádió Budapest és körzetében sugároz, indulásakor messze volt a Class FM országos lefedettségétől, de október végén Vajna terjeszkedési engedélyt kért a Médiatanácstól, amit természetesen meg is kapott, így nyugodtan felállíthatott egy olyan hálózatot, amin naponta 20 órában a Rádió 1 adása hallgatható Baja, Dunaföldvár, Paks, Szekszárd, Győr, Tihany, Miskolc, Heves és Nyíregyháza környékén.

A Morning Show marad, amilyen volt, ez volt a tételmondat, amit többször is emlegettek a sajtókonferencián, senki nem fog beleszólni a szerkesztésbe, nincs szájkosár vagy hasonlók. A közönség tudja, mit akar a műsortól, és mi azt adjuk nekik, nagyjából ennyi volt a lényege ennek a motívumnak, amivel kapcsolatban csak megkérdeztük, hogy a hírszerkesztésbe beleszólnak-e, mire Bakai azt felelte, hogy a hírek összeállításánál azt vették figyelembe, hogy minél kevesebb politika legyen bennünk, és csak 3 perc hosszúak legyenek.

A híreinket az MTVA-tól vesszük át

– tette hozzá. Arra a kérdésre, hogy az MTVA mióta szolgáltat politikamentes híreket, nem kaptunk választ. Balázsék szerint azzal semmi probléma nincs, hogy a hírekben esetleg tök más hangzik el, mint tőlük, hiszen amikor a Class FM tulajdonosa a Fidesz-kedvenc Simicska Lajos volt, ők akkor is pont olyan műsort csináltak, mint a G-nap után, amikor a tulaj már nem volt olyan jóban a kormányzattal, és a műsoruk hangvétele ennek megfelelően nem fog változni most sem. Vadon János azt is kilátásba helyezte, hogy ha valaki felülről bele akar majd szólni a munkájukba, akkor felállnak.

A Rádió 1 teljes mellszélességgel kiáll majd mellettük, válaszolta Bakai arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha Michael McNutt perel (vagy büntet az NMHH), de ő jobb szeret támadni, így inkább ő perel majd elsőként, a névhasználatért. A Reggeli Show és a Rádió 1 szerződése hosszabb távra szól, de hogy milyen hosszúra, azt a 24.hu kérdésére sem árulták el, mert üzleti titok. Az RTL-lel Balázs egyeztetett a váltásról, azt mondták neki, hogy rádiós személyiségét külön kezelik a tévéstől, és hajrá, sok sikert. Balázs leszögezte, hogy továbbra is hű az RTL-hez, és ebben nem lesz változás (értsd: nem megy át a TV2-re). Az, hogy Andy Vajna másik érdekeltsége, a TV2 hogyan működik, és hogy erről most mi a véleménye, Balázs annyit mondott, tartja, hogy nem mennek jól a dolgok a TV2-nél, de a Rádió 1 körül sokkal kevesebben legyeskednek, és

Vajna egy színtiszta piaci alapokon működő, nagy szakmaiságú kereskedelmi rádiót működtet.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

A legmenőbb síterepek

Csodás panoráma, jó levegő, szép pályaszállások, a téli sport szerelmeseit ezek várják.