Pandora, Gabriella
7 °C
14 °C

A Médiatanács vígan asszisztál a Tények ámokfutásához

DSC 5384
2016.12.16. 14:06
A TV2-t nem büntetik sem a paksi erőművet népszerűsítő pillanatreklámok, sem a Vona Gábort lejárató fotók miatt. Az RTL-re viszont túl hangos reklámok miatt csaptak le, és nem úszta meg a Tatabányai Közösségi Televízió sem, az ő bűnük hallatán megremegett a lábunk is, és akkor a Mustár Rádió gazemberségéről még nem is beszéltünk.

A Médiatanács közleménye szerint

  • nem indítanak eljárást a TV2-n közreadott, atomerőművet népszerűsítő pillanatreklámok érzékelhetősége ügyében, a több párt képviselői által is benyújtott indítványok alapján. A hatósági vizsgálat megállapította, hogy a szóban forgó reklám miatt nem vetődött fel a reklámok tudatos észlelhetőségét előíró, a médiaalkotmányban (Smtv.) rögzített rendelkezés megsértése. A hirdetések ugyanis 0,7 másodpercig látszottak, amelyek a szakirodalomban elfogadott 0,23–0,5 másodperces érzékelhetőségi határértéken felül találhatóak, emellett azokat megfelelően elkülönítve sugározták a reklámblokkokon belül. A vizsgálat megjegyzi, ez a reklámtechnika nem ismeretlen a magyar hirdetési piacon: 2015-ben például kilenc hasonló kampány futott a TV2 és a Super TV2 kínálatában.

Azaz ha a TV2 és a Super TV2 eddig is csinálta, akkor most is lehet, és ugye 0,7 mp az nem 0,5 mp, ezt világosan érzékelheti mindenki, aki nem, az hülye. 

  • szintén nem indít eljárást a testület a TV2 Tények november 14-ei műsorában „Furcsa fotó Vona Gáborról” címmel megjelent riport miatt, amelyben egy bejelentő szerint a közszereplőt hamis színben mutatták be, mert a sajtó-helyreigazítási, személyiségi jogokkal kapcsolatos ügyek nem médiajogi, hanem büntető- vagy polgári peres eljárásban elbírálható jogsérelmek. A Médiatanács ugyanis csak olyan, emberi méltósággal kapcsolatos esetekben járhat el, amelyek túlnyúlnak egy konkrét magánérdek sérelmén, és ahol az emberi méltóság tiszteletben tartását a médiát figyelemmel kísérő közönség érdekében szükséges elvárni.

Azaz az, hogy valakit Terry Black melegnek nevez a Tények-riportban, ennek bizonyítékául közzétesz egy képet, amin nem az látható, amit állít, nem tartozik az emberi méltóság tiszteletben tartása körébe, mert csak egy embert sértett meg vele a Tények. Az úgy nem közérdek, majd akkor lesz az, ha egy egész népcsoportot buziznak le este hattól a Vajnatévében. A Médiatanács nemcsak simogat és elnéz, hanem keményen büntet is, rém fontos kérdésekben:

  • Túl hangosan közzétett reklámblokkjai, illetve műsorelőzetesei miatt az RTL Klub szolgáltatóját 240 ezer forintra.
  • a Sport1 és a Sport2 médiaszolgáltatóját 300 ezer forintra ,
  • a Story5 és a Galaxy Tv üzemeltetőjét 225 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte.
  • A korhatárkarikák feltüntetésének részleges vagy teljes mellőzése miatt a Heti Tv újság kiadóját, a Central Médiacsoport Zrt.-t 50 ezer forintos bírság megfizetésére kötelezik.
  • A Tatabányai Közösségi Televízió szolgáltatójára 50 ezer forint bírságot szabott ki a grémium, mert a Képújság című műsora alatt szóló Forrás Rádióval jogosulatlanul kapcsolódott hálózatba.
  • A testület a nyíregyházi Mustár Rádiót 20 ezer forint bírsággal sújtotta, a Klubrádiót pedig pénzbírság kiszabása nélkül, határozatban figyelmeztette, mert egy augusztusi adáshetük mintavételes hatósági vizsgálata alapján kevesebb magyar zenét sugároztak a szerződéseikben vállaltakhoz, illetve a törvényben előírt kvótákhoz képest.

Akkor minden rendben, köszi.