Hedvig
7 °C
23 °C

Majka 50 milliója megcibálta az RTL bajszát

2017.01.10. 06:57
Az év első tévés hete nagyjából azt a képet mutatta, mint egy tavalyi találomra választott időszak: a kereskedelmi célcsoportban a TV2 hétköznap csak nagyon esetlegesen éri be az RTL-t, de megelőzni a főműsoridőben csak egy-egy műsorral tudja, a hétvégéből viszont el tud csípni egy estét. A teljes lakosságban viszont kicsit megemberelte magát a második számú kereskedelmi tévé.

A teljes lakosságot nézve a hét öt legnézettebb műsora az RTL Híradójának egy-egy kiadása volt, a listát 1,1 millióval vezeti a január 8-i adás, de még az 5. helyezett szombatinak is 953 ezer nézője volt. A Barátok közt, az egykoron verhetetlen szappanopera csak a 8., a TV2-csoport legjobb eredményét egy január 5-i Tények szállította 868 ezer nézővel. A teljes lakosságban a top 30-ba 9 TV2-s műsor is bekerült, erre elég régen volt példa, arra meg pláne, hogy az élőben, Majka műsorvezetésével jelentkező 50 milliós játszma (korábban Rákóczi Ferenc és Liptai Claudia is vezette) révén a Tények után is tudtak nyerni, kedden és szerdán az Éjjel-nappal Budapest második felét verték, pénteken pedig az elsőt is, sőt, a Barátok közt első félóráját is. Erre tavaly egész évben nem volt példa, ha jól emlékszünk.

A kereskedelmi célcsoport más tészta, ott is egy Híradó végzett az élen, de az első tízbe 3-3 Barátok közt- és Éjjel-nappal Budapest-epizód is bekerült két Fókusz és a Válótársak aktuális része mellé. A TV2-csoport a Sztárban sztár meg egy kicsi vasárnapi epizódjával került a legmagasabb pozícióba, a 12.-be, az első harmincban pedig további három műsorral szerepelnek csak. A napi bontást nézve az 50 milliós játszma ebben a korcsoportban már nem olyan jó (az RTL-t egyszer, egy félórás sávban verte csak), de ahhoz képest, hogy hétfőn még csak 10,7 százalékos volt a közönségaránya, a szerdai 16,1 kiváló eredmény, a heti átlaga 13 százalék körül van, amivel a Tények mellett az egyetlen igazi tényezője a csatornának.

Ami a köztévét illeti, 49 év alatt nem nagyon nézik a Duna TV-t, a kereskedelmi korcsoportban a legmagasabb nézőszámot produkáló, szombat délutáni Gasztroangyal 66 ezer nézőt tud és 6 százalékos közönségarányt, de ahogy az 50+-os korosztályt is megnézzük, a nézőszám felugrik 507 ezerre (!!!) a közönségarány pedig 14,3 százalékra, amit a 88 milliárd forintból gründolt királyi tévé csak a Charlie - majom a családban című német sorozattal tud megközelíteni (13 százalék körül tud). Ügyes.