Az internetes reklámköltés megelőzi a tévést
A globális reklámköltés az interneten idén 13 százalékkal nő, állítja a Zenith médiakutató cég. Ez azt jelenti, hogy az így elköltött reklámpénzek összege meghaladja majd a 205 milliárd dollárt, amivel először múlja felül a tévés reklámköltést.
Az internetes reklámok a teljes piac 36,9 százalékát teszik majd ki világszerte, miközben 2016-ban még csak 34 százalékon álltak. A tévés piacra idén már "csak" 192 milliárd dollár jut, bár ha csak az ún. display only, azaz mozgóképes, hangos reklámokat nézzük, a tévé dominanciája töretlen, miközben az internet a keresés alapú reklámokban számít egyeduralkodónak (a teljes internetes rekámköltés 45 százalékát ez teszi ki).
A közösségi médiában 2019-re 55 milliárd dolláros költést jósolnak, amivel így legyűrik majd a nyomtatott sajtónak prognosztizált 50 milliárdot. Ez egyébként a legdinamikusabban fejlődő ágazata a reklámiparnak, a Zenith szerint 2016-ban 51 százalékos növekedést könyvelhettek el, 2017 és 2019 között pedig évi 20 százalékra lehet számítani. A nyomtatott sajtóban megjelenő reklámokra elköltött pénz mértéke öt százalékkal csökken évente.
A Zenith azt is vizsgálta, a világ mely nagyvárosinak lakosaira költik a legtöbb reklámdollárt. Ennek alapján az derült ki, hogy 2016-ban a globális reklámpiac összesen 61 milliárd dollárt költött tíz nagyvárosban (2019-re 68 milliárdot várnak): New Yorkban, Londonban, Los Angelesben, Jakartában, Tokióban, Sanghajban, Manilában, Pekingben, Dallasban ás Houstonban.