Olivér
1 °C
5 °C

Az RTL vezérigazgató-helyettese a Facebookon intett be a Figyelőnek

2017.09.08. 14:24

Kolosi Péter "Egy nap a dezinformáció világában" címmel írt nyilvános posztot a Facebookra arra a cikkre reagálva, ami a Figyelő tegnapi számában jelent meg, és azt igyekezett sugallni, hogy az RTL Magyarország hamis eredményt közölt a tavalyi évről annak érdekében, hogy a cég értéke alacsonyabbnak tűnjön az esetleges vásárlók előtt, mert, írja a cikk, az RTL-csoport eladása ismét terítéken van. Kérőt is megneveztek a Magyarországon jelenlévő Viacom képében.

Kolosi Péter mindezt minden alapot nélkülöző következtetésnek nevezi, és azt írja, hogy 

A cikket egyértelműen azzal a szándékkal írták, hogy azt a hamis látszatot keltse, hogy az RTL Magyarországon veszteséges, amelytől tulajdonosai meg akarnak szabadulni. A szerző szándékai egyértelműek: dezinformálni, az RTL Magyarország üzleti hírnevét aláásni. Mindeközben társaságunkat üzleti adatok meghamisításával vádolja. Természetesen a Figyelőnek bíróság előtt kell majd felelnie hazug állításaiért, de talán érdemes néhány ponton feleleveníteni a sokszor megmosolyogtató következtetésekkel tarkított gondolatsort.

Az RTL vezérigazgató-helyettese szerint az ismeretlen szerző (a cikk név nélkül jelent meg a lapban) az RTL Csoport éves jelentésében megtalálható üzemi nyereséggel a Magyar RTL zrt éves beszámolójából kivett adózás utáni eredményt állítja párba, ami önmagában valóban veszteséget termelt, de a közölt üzemi nyereséggel ellentétben nem tartalmazza a kábelportfólió adatait, így torz képet fest le. Kolosi további megjegyzései:

  • A cikk hamis képet fest le a reklámpiac méretének növekedéséről, amit az állami hirdetési pénzek dobnak meg - ezek viszont a piaci szereplők nagy részéhez nem jutnak el,
  • a cikkben nagyágyúként emlegetett Dirk Gerkens ellen belső vizsgálat indult az RTL-nél, melynek végén rendkívüli felmondással távolították el.

A posztban előkerül az Origó nézettségelemző cikke is, amiben a szintén névtelen szerző azt állítja, hogy a TV2 megelőzte az RTL-t. Ami két nézettségi korcsoportban valóban igaz is, olyanokban, amiket a TV2 sem szokott használni nézettségelemzésben. 

A fenti írásokból teljesen egyértelmű, hogy a tegnapi napon az RTL Magyarország ellen összehangolt, hazugságokkal és csúsztatásokkal teli, támadás indult. Pont olyan, amihez hasonlót a magyar média mostanival azonos szereplőitől már többször láthattunk 

- állapítja meg Kolosi Péter, majd odaszúr egyet a TV2-nek, és felkéri a Figyelőt, hogy ha valóban hamis üzleti adatokról szeretne írni, akkor menjen utána Andy Vajna tévéjének is:.

Az elmúlt év utolsó hónapjaiban társaságunk ügyvédi felszólítást kapott több, mint 4 md forint megfizetésére a tv2-nek. Egyáltalán nem értettük, hogy a minden valódi jogalapot nélkülöző ügyvédi levélnek mi az értelme. A felszólításnak nem tettünk eleget, de természetesen ezek után sem történt semmi (értsd: a tv2 nem indított pert). Majd ezek után csodálkozva láttuk a tv2 éves beszámolójában az – egyébként önmagában is gigantikus 7,5 Md veszteségről szóló jelentést. Azért csodálkoztunk ezen, mert összeadva a tv2 tavalyi, nyilvánosan is tudható költéseit és befektetéseit, véleményünk és becslésünk szerint tavalyi veszteségük akár a 12 md Ft-ot is elérhette. Felmerült a gondolat, nem arról lehet-e szó, hogy a nekünk küldött értelmetlen levélben szereplő 4 md-os összeget tüntetik fel a könyveikben elhatárolt nyereségként, hogy ezzel csökkentsék kimutatott veszteségüket.  Mi ezt a nyilvános adatokból kideríteni nem tudjuk, de látva a Figyelő szakmai „alaposságát” és agilitását, nekik talán sikerülhet választ kapni erre, a piac számára igen csak érdekes kérdésre.