További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
stand-up és standalone komikusként ismertük meg, míg a Heti Hetesben nincs módja percekig anekdotázni |
Van tehát egy megtépázott renoméjú és táború képződmény, és ebbe fecskendezik be most Hajós Andrást orvosságként. Hajósnak kívül-belül kemény dió a feladat, vagyis tömör dióhéj az egész. Meg kell találnia a hangot a régi lakókkal - szerencsére a legkellemetlenebb, utóbb már a nevetségességig humortalan, önseggébe fulladt Havassal nem -, de emellett éberen kell őriznie a saját körvonalait, ami már csak azért sem lesz egyszerű, mert Hajóst stand-up és standalone komikusként ismertük meg, egész estés cirkuszokat produkált, poénjai hosszabb ostorlóbálás után csattantak, míg a Heti Hetesben nincs módja percekig anekdotázni, mert ahhoz ebben a közegben olyan ellenszenvesen erőszakosnak kell lenni, mint Farkasházy, csak az a különbség, hogy az ő sztorijainak a végén nem poén van, hanem egy rosszul exponált polaroidfotó a család legutóbbi nyaralásáról. (Azt meg, gondolom, mindenki tapasztalta már, milyen vérfagyasztóan izgalmas, amikor egy barátunk diavetítést rendez görögországi vakációjáról.)
Aztán az sem kedvez Hajósnak, hogy a naiva szerepe - igen, a naiva nőnemű, na de hát naivnak lenni meg nem valami férfias dolog, az klasszikusan a nőknek van fenntartva még akkor is, ha ma már abundálnak (!--elnézést) a ravasz nők, miközben ugyanott előfordulnak gyárilag naiv államférfiak - szóval a naiva szerepe a műsorban eleitől fogva foglalt, az apolitikus, elveszett, mit sem értő kisfiút a műsorvezető játssza, jelenleg Jáksó László, de ha már itt téblábolunk, emlékezzünk meg néhai Csiszár Jenőről, megérdemel ennyit. Lehet ugyan, hogy elfér ebből a szerepből kettő is, de azt sem lehet nem észrevenni, hogy Hernádi Judit mellett sose fért el még egy nő, merthogy az ő szerepe itt egész egyszerűen a nőé - amin megintcsak lehetne füstölögni egy sort, hogy a nő azért nem egyetlen karakter, van belőle egypupú, van kétpupú; sőt hogy a nő csak abban az esetben egyetlen szerep, ha fél tucat férfiszereppel szemben határozzuk meg, önkényesen - na de most Hajósról van szó mégis, az emancipáción és hiányán majd keseregnek mások, máskor. Lényeg, hogy egy ilyen többszereplős drámában a szerep meghatározása életbevágó, mert három dolog van a világon: hit, remény, szerepek, és ha szerepek pedig nincsenek énbennem, semmi vagyok, még csak zengő ércz és pengő czimbalom se.
az újra fogékony közönség nem érte el a kereskedelmi tévében méltánylandó tömeget - nyilván, mert ha eléri, akkor az már nem új |
Hajós András új és egyedi hang volt felbukkanása óta, az az ő saját tragédiája, hogy az újra és egyedire fogékony közönség nem érte el a kereskedelmi tévében méltánylandó tömeget - nyilván, mert ha eléri, akkor az már nem új és nem egyedi, hanem maga a mainstream. Az új és egyedi túlélésének egyik módja, hogy a mainstream kaledoszkóp egyik színes kavicsává válik. A másik variáció, hogy az értéket közvetítő, a buta árral állami pénzből, küldetésszerűen szembehajózó - megint elnézést - közszolgálati média nyilvánítja védettnek, az pillanatnyilag nem reális, de végül mégiscsak az lenne a megoldás, egy olyan Óperencián túli országban, ahol a köztévé bejáratánál nem kérnek és adnak pártigazolványt. Marad a Heti Hetes, átmenetileg és kényszerűen. Alámerülés, kibekkelés.