Új férfimagazin Árpa Attilával, címlapon Árpa Attila

2007.10.25. 15:23
Egy magyar vállalkozó jegyzi az Absolute Man című havilapot, ami mellek és pinák nélkül akar olvasókat szerezni a férfimagazinok egyre szűkülő piacán. A 120 oldalas lap 495 forintba kerül majd az újságárusoknál.

Új, férfiaknak szánt havi életmódmagazin jelenik meg péntektől Absolute Man címen. A 120 oldalas, 495 forintért megvásárolható lap nem egy külföldi magazin magyarítása, hanem teljesen hazai fejlesztés. A magazin kreatív igazgatója Árpa Attila, főszerkesztője pedig a nyárig az RTL Klub sajtófőnökeként tevékenykedő Fazekas László. Az Absoulte Man mögött Szabados Ottó vállalkozó áll, aki Absolute néven vidéki, ingyenes hirdetési lapokat ad ki.

A címlap. Klikk!

Az Absolute Man azzal akar kitűnni az egyre szűkülő olvasóréteggel rendelkező férfilap-piacon, hogy nem a meztelen nőkre helyezi a hangsúlyt. „A mai magyar lappiacon vannak férfimagazinok, melyek meztelen nőkről szólnak, és ez valami miatt Kelet-Európában, vagy Magyarországon nem szalonképes. Az emberek nem teszik ki az íróasztalukra, nem lapozgatják nyilvános helyen. Vannak másféle férfimagazinok, melyek szűk tematikára korlátozódnak, vagy pedig őrülten unalmasak. Ebben az újságban nincsenek meztelen nők, de azért vonzó, felöltözött lányokat lehet találni” – mondta el a lap sajtótájékoztatóján Fazekas László, aki szerint Mészáros Dóra aktmodell először az Absolute Manben szerepel ruhában.

Emellett az újság interjút közöl a Zuhanórepülés női főszereplőjével, Baranyai Verával, és egy sajátos húzással a lap kreatív igazgatójával, Árpa Attilával is, ennek örömére a címlapot is az ő fényképe tölti be. Külön rovat foglalkozik majd New York, London és Párizs híreivel, plusz tizenegy oldalnyi férfidivat, háromoldalas karóraszemle és egy rövid jachtismertető. Plusz autók, zene, meg film.

A főszerkesztő szerint a lap az angol és német nyelvterületen megjelenő GQ-ra, illetve a Men's Vogue-raszeretne leginkább hasonlítani, és kifejezetten az A-B vásárlóstátuszú, azaz magas jövedelemmel rendelkező, és életmódjukból adódóan sokat költő férfi olvasók igényeit igyekszik kiszolgálni.

Az Absoulte Man első száma 15 ezer példányban jelenik meg, a lapot legalább egy éven át életben tartja a tulajdonos. Fazekas László reményei szerint addigra elérik a 15 ezres példányszámot, vagyis nem csak ennyit nyomnak, de ennyit vesznek is majd az újságból.

Csökkenő lehetőségek

Nem lesz könnyű dolga az új magazinnak, hiszen a férfi életmódlapok piaca egyre szűkül Magyarországon, ráadásul tavaly is új szereplő lépett a színre, így a Playboy, a CKM és az FHM mellett a Maximmal is meg kell küzdeniük. (Hogy az alacsony példányszámú Hamu és Gyémántról vagy a teljesen más tematikájú, de hasonló olvasóközönséget vonzó vitorlásmagazinokról, borlapokról és egyéb folyóiratokról már ne is beszéljünk).

Mészáros Dóra ruhában

A CKM a Magyar Terjesztésellenőrzési Szövetség hivatalos adatai szerint 28 ezer, az FHM 26 ezer, míg a Playboy 33 ezer példányban kelt el átlagosan az idei év első félévében. A Maxim példányszáma pedig olyan alacsony, hogy egyszerűen nem léptek be a MATESZ-be, így az eladási adatokat csak becsülni lehet, ez az Index információi szerint nem haladja meg a 10 ezret sem.

A piac csökkenését jól jellemzi, hogy két évvel korábban a CKM még 34 ezer, az FHM 41 ezer és a Playboy 42 ezer példányban fogyott. Sőt akkor még létezett a Hustler Magazin is, amiből átlagosan havonta 11 ezret értékesítettek.