Volkswagen-reklámfotó az Aktív hirdetésében

2003.06.16. 08:30
Egy 2001-es amerikai Volkswagen-kampányban tűnt fel először az elbambult háziasszony és az eltévedt spagettifalat fotója, amely most a tv2 Aktív című műsorát népszerűsíti. Az Aktív-reklám készítői nyilvános fotóadatbázisból vásárolták a képet, és nem tudták, hogy nem ők voltak az elsők.
A tv2 Aktív című műsorának új, több látványelemet felvonultató kampánya azzal a fényképpel indult, amelyen egy vélhetően tévét néző hölgy a látottaktól lenyűgözve a szája mellé pakolja a spagettit. A "Magyar ember Aktív közben nem beszél" szlogennel kísért reklám először a Pesti Estben jelent meg. A jelenet azonban nem első alkalommal látott napvilágot hirdetésként: a Volkswagen 2001-es amerikai kampányában ugyanez az ötlet egy másik női szájjal és egy másik falat spagettivel szerepelt. Az autóreklám szlogenje az volt, "Mindig maradj a helyes úton", és a Golf elektronikus stabilitásvezérlésére hívta fel a figyelmet.

A tv2-től megtudtuk, az Aktív-kampányt készítő ügynökség egy nyilvános fotóadatbázisban bukkant a képre, s az adatbázis kezelői más magyarországi érdeklődésről nem számoltak be. A biztonság kedvéért azonban újrafotózták a jelenetet, így került a Pesti Estbe a VW-hirdetés "lokalizált" változata.

Az RTL KLub nem fizet az új logó miatt

Hasonló eset árnyékolja be az RTL Klub új logóját, a tévéfejű emberkét, amelyet Geszti Péter ügynöksége, az Akció tervezett. A "menő tévé" koncepciót kifejező figura kísértetiesen hasonlít a Netfinger magyar szoftverfejlesztő válallat emblémájára; a Netfinger ezért 25 millió forintot követel a kereskedelmi csatornától. Az Index információi szerint az RTL-nél kizártnak tartják, hogy ekkora összeget fizessenek. Az emberke viszont hamarosan kezeket kap, így már kevésbé emlékeztet majd a Netfinger logójára.