További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A méret a lényeg: az óriásplakát elsősoban óriás és csak másodsorban plakát. Auchanék vagy Tescóék például nem szórakoznak ötlettel, grafikával, hasonló úri passziókkal: csirkecomb-fotó, 400 forint, csókolom. Ez nyilvánvalóan nem a műfaj határait feszegeti, sőt, létrehozói valószínűleg élőképben vagy gobelinben sem mernének okosabbat álmodni.
E tekintetben az arc-pályaművek túllépnek az óriásplakát keretein. Művészeti alkotások, poénkodó montázsok, reklámparódiák, fényképek képaláírással. Említett keretek törvényszerűen lépődnek túl: különböző képességű emberek élik ki magukat a felületen, a szélesség-magasság aránytól eltekintve kötetlenül.
A funkció
Kiállíttatnak tehát országimázs-gúnyoló karikatúrák, vallási tréfák, szociofotók légből kapott feliratokkal és még sok egyéb látványosság - kaotikus galéria épült a Felvonulási téren. Súlytalanul van jelen a plakátmezőnyben és súlytalanul múlik el. Ez a rendezvény nem fogja megújítani a reklámgrafikát, a kreativitást., nem lesznek tőle jobbak, kevésbé ízléstelenek vagy ötletdúsabbak a valódi hirdetések. Termék- vagy szolgáltatásreklámként csak töredékük lenne alkalmazható, a többi csupán képi poén, amely eltévedt és óriássá puffadt. A kiállítás rendezői ezt azzal magyarázzák, hogy kevés kereskedelmi jellegű pályázat érkezett, társadalmi célú viszont rengeteg. Nem elhanyagolható azonban az a szempont sem, hogy a beküldött munkák tulajdonjoga igen ingatag alapon áll, s az alkotó, ha az ötlet termékreklámként is alkalmazható, aligha szívesen tálalja fel Gesztiéknek az aranytojást tojható tyúkot.
Vagyis
Odaszaladok-megnézem-megebédelek jellegű kiállításnak megfelel ez a rendezvény. Reklámipari műhelyként teljesen használhatatlan. Nem teljesen idegen azonban a reklámtól: az @rc-nak remek PR-rendezvény, és ha egyszer megint visszakanyarodik a valódi reklám felé, akkor könnyen kiaknázható kreatív telér is lehet. Feltéve, hogy ehhez lesz arcuk.
ARC - Óriásplakát-kiállítás
Budapest, Felvonulás tér
Megtekinthető: 2001 szeptember 23-ig