Stabilan előzi a Big Brother a Barátok köztet

2002.09.26. 22:26
Nemcsak a Való világot, de már az eddig kikezdhetetlen Barátok köztet is rendszeresen megelőzi a Big Brother a nézettségi versenyben. Míg az első hetekben csak elvétve fordult elő, hogy a tv2-s valóságshow-t többen nézték volna, mint az RTL Klub szappanoperáját, az elmúlt héten minden nap többen voltak kíváncsiak a Nagy Testvérre.
Súlyos hátránynak bizonyult, hogy a Való világ egy héttel a Big Brother után indult csak el, s valószínűleg nem segített az sem, hogy az RTL Klub valóságshow-jának első hete csupán a játékosok beszavazásával telt. Az AGB Hungary műszeres nézettségmérése azt mutatja, a Való Világot átlagosan több mint 400 000-rel kevesebben nézték a szeptember 20-tól 25-ig terjedő időszakban, mint a Big Brothert. Ennél is fontosabb, hogy a reklámozók számára kiemelten fontos 18-49 éves korosztályban csaknem 300 000 a Való világ átlagos elmaradása.

realitynaplo.index.hu

Volkssturm - Big Brother-megnyitó

Realitynapló 1. - Lehet matyizni

Realitynapló 2. - És provokátorok

Realitynapló 3. - Tulajdonképpeniségek

Születési agónia - Való Világ-megnyitó

Realitynapló 4. - A valóság odaát van

Realitynapló 5. - Mindörökké valóság

Realitynapló 6. - A Nagy testvért figyeljétek?

Realitynapló 7. - Szerencseherék

A tv2-től származó adatokból kiderül az is: a Nagy Testvér ostromának a Berényi család sem tudott ellenállni. A Big Brother szeptember elején még csupán egy-két alkalommal előzte meg a Barátok köztet, a vizsgált időszakban azonban kivétel nélkül több nézőt vonzott, mint a képernyőket évekig megkérdőjelezhetetlenül uraló magyar szappanopera. Igaz, az eltérés itt jóval kisebb; a teljes lakosságra vetítve átlagosan 187 ezer, míg a 18-49 éveseknél 221 ezer. Ez arra utal, hogy a nagy botrányt kavart valóságshow a fiatalok közül több, míg az általában konzervatívabb idősek közül kevesebb nézőt tud elcsábítani a hozzá képest visszafogottabb Barátok közttől. A verseny azonban továbbra is éles, mivel a reality show-k nézettsége a szappanoperákhoz képest erősen hullámzó.

Ábránkon az AMR mutató a műsor egy átlagos percének nézettségét jelzi, míg az SHR % azt mutatja, az adott időpontban éppen tévézők közül hányan kapcsoltak a vizsgált műsorra.