'Szeret szappanozni'

2004.07.19. 11:25
"Szeress most, barátok közt!" - mondja Kalamár Tamás producer kitárt karokkal, egyszerre utalva mindkét sorozatára, és persze az újságírókra váró svédasztalos fogadásra, ahol a szerencsés kevesek együtt, a sztárok baráti közelségében szerethetik majd a göngyölt muflonérmét és a Long Island koktélt. A partin nem csak a két sorozat stábja ünnepli a forgatási szünetet, de a rokonok és üzletfelek mellett a bulvársajtó is felvonul, hogy két mojito közt megfigyelje hogyan lebegnek a föld felett éteri fénnyel övezve a magyar sztárok.
Én nem írtam alá a bulvárpiac és a kereskedelmi csatornák kis magyar paktumát, ami médiapromóciók és unalmas tanyasi kegyetlenkedések egymás mellé tördelt közlönyévé változtatta a magyar bulvárlapokat, ezért a belépésre feljogosító karszalagra várva már arról ábrándozom, hogy leleplezem a hazai nagyságokat, majd jól megírom, hogy Tildának közelről szemlélve vastag úszógumija van, Berényi Miki pedig éjfél után részegen molesztálta a közelébe tévedő kerti csapokat.

Széles mosolyt kérek!

Tekintse meg képeinket!
Odabent a sztárok éppen fotósokkal flörtölnek, de ellesett pillanatokra hiába várnak az önjelölt papparazzok, a Barátok közt és a Szeress most! színészei ugyanis feltételes reflexeiknek engedve, szinte ösztönösen vágják magukat promóciós pózba, ha meglátják a vakuk villanását, ráadásul a fényképezőgép záridejének tört része alatt képesek felfejlődni a "Hárman kulturáltan mosolyognak koktéllal a kézben" kódnevű alakzatba.

Még korán van, gondolom, amikor megpillantom Németh Kristófot, amint első szóra, készségesen kivillantja címlapmosolyát és a Tildát játszó Szabó Erikát, aki egy létbizonytalanságban élő hostess nyugalmával tűri a Nők Lapja férfi munkatársainak zaklatását. Iszom egy koktélt, és megvárom, hogy a kibontakozzon az éjszaka.

Csak Kárpáti lazult

"Sör nincs?" - kérdezi a mixertől R. Kárpáti Péter, aki a sztárallűröket mellőzve nem öltönyben vagy selyemingben, hanem kinyúlt pólóban jelent meg, amihez ráadásul egy színben passzoló övtáskát vett fel. A Berényi Andrást játszó színész ennek ellenére fesztelen és vidám, nem úgy, mint például a Palit alakító Bruckmann Balázs, aki zavarában előkapja kamerás mobilját, hogy aztán előadja a "Sztár fotózza a fotósokat" című magánszámot, ami pedig már Johnny Deppnek sem állt jól. (R. Kárpáti Péter azóta nagy kedvencünk, amióta Para-Kovács Imre Kolibri Pincében tartott beszélgetős estjén jelentős mennyiségű sört gurított le a pódiumon, majd fényes hangulatban hazamobilozott a színpadról, hogy későn fog hazaérni. Részegségről szó sem volt, oldottságról annál inkább. a szerk.)

A fotósok egyre kedvetlenebbül emelgetik kamerájukat, talán rájöttek, hogy itt még egy apró félrenézést vagy pörköltszaftos szájszegletet sem tudnak majd lekapni, vagy egyszerűen csak kimerítette őket a Barátok közt főcímdal, amely különféle verziókban vég nélkül árad a hangfalakból.

Alakul, jegyzem meg vidáman, amikor meghallom, hogy Berényi Bandika egy játékpuskát lóbálva éppen azzal dicsekszik Berényi Mikinek, hogy interjút adott a Találkozásokban, sőt a Blikkben és a Storyban is cikkeznek majd róla. A romlatlan gyermeki lélek találkozása a mocskos bulváriparral - összegzem az eseményeket, rendelek még egy mojitót, és nekikezdek a médiaerkölcsöt ostorozó cikk fogalmazásának. Igyekezetemet azonban hirtelen a tűzijáték robaja zavarja meg.

Önparódia

Színes fénygömbök robbannak, egyre hangosabban szól a Barátok közt-himnusz, miközben Szabó Erika összeölelkezve ugrál a sorozatban Noémiként ismert Csifó Dorinával, aki ezúttal valami oknál fogva lejárt szavatosságú Gwen Stefaninak öltözött brazilzöld pólóval, svájci sapkával és hozzá illő csuklószorítóval.

A nagystílű partinak hirtelen tábortűzszaga lesz, az eddig merev, már-már hivatalos sztárok egymásba karolva dülöngélnek a zene ütemére, mintha csak a Börtön ablakában kezdetű slágert énekelnék egy úttörőtáborban.

A hatást fokozza a Barátok közt önparódiája, ami a messzi-messzi és szomorú jövőben játszódik, amikor is a magyar szappanopera lesz a világon az egyetlen médiatermék. Az óriás kivetítőn zajló bejátszásba belezsúfoltak mindent, amit egy gimnáziumi gólyabál bemutatkozó estjén rendre eldurrogtatnak az új diákok: van itt nyelvi humor, szlovákul és franciául álszinkronizált Barátok közttel, és Mónika Show-paródia is, persze a Kertész Mónikát alakító Farkasházi Rékával a főszerepben.

Ráadásként R. Kárpáti Péter a Hiába keféltem, elhagyott a nőm refrénű Takács Tamás-klasszikus dallamára írt csasztuskában elmeséli Berényi András házasságának igaz történetét. Így derül ki, hogy Zsuzsát az intézet kertjében ejtette teherbe, és a kényszeredett esküvőn Vili bácsi megvarrta az öreg Hoffert, bármit is jelentsen ez.

Ez is csak egy cég

Amikor pedig a Szeress most betétdalára táncra perdül a stáb, sőt Kiss Ramóna becsukott szemmel énekli a refrént, már oda sem tudok nézni. Kínos ez az igyekezet, de csak annyira, mint bármilyen céges ünnepélyen, ahol a kívülállók számára értelmezhetetlen poénok repdesnek, és mindenki önfeledten tapsol, ha az amúgy nagydarab és szőrös ügyvezetőigazgató-helyettes autentikus jelmezben előad egy lírai Samantha Fox számot.

Klikk a képre!
Nem sztárok a Barátok közt és a Szeress most szereplői, hanem szórakoztatóipari szakmunkások, akik egy fárasztó évad után buliznának kicsit. Berényi Miki talán szeretne együtt unciumozni Vili bácsival, Tóni esetleg lassúzna végre egyet Noémivel, anélkül, hogy közben kéttucat cinikus és részeg médiamunkás figyelné, hogy hol is a keze, Bartha Zsoltnak pedig esetleg minden vágya, hogy félmeztelenül LGT-slágereket énekeljen, csak fél a felhajtástól.

Békén kéne hagyni őket, gondolom, és elindulok a kijárat felé. Holnap majd úgyis élik tovább a szorgos autogramosztásra trenírozott kvázisztárok előre megírt életét, büszkén beszélnek majd példamutató családi életükről és tunéziai nyaralásukról a Story magazinban, esetleg könnyezve cáfolják a Színes Mai Lappal előre egyeztetett botrányt. De ma még bulizhatnának egyet, csak úgy barátok közt.