Egymást ütötték ki a kereskedelmi csatornák

2004.12.20. 14:50
A Tv2 bokszmérkőzését ugyan többen nézték, mint az RTL Klubon sugárzott összecsapást, de összességében mindkét csatorna vesztett, a meccsek nézettsége alacsony volt, az MTV-n pedig Jimmy tarolt.
Egymást ütötték ki a kereskedelmi televíziók szombat este, amikor mindkét földi sugárzású csatornán a bokszmeccseké volt a főszerep. A téli időszak szokásos hétvégi nézőszámait egyik meccs sem érte el, valószínűleg a tévénézők egy részét elriasztotta, hogy csak ökölvívást választhat szombat estére, ráadásul egyik mérkőzés sem került fel a húsz legnézettebb ökölvívó mérkőzés listájára.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A teljes lakosság nézettségi adatait figyelembe véve a Tv2 Ring bokszmeccseire 34.3% volt kíváncsi, addig az RTL bokszgáláját csak a teljes lakosság 23.9% százaléka választotta. Még szembetűnőbb a különbség, ha a nézőszámokat említjük. A TV2 Ring közel fél millióval több nézőjével kiütéses győzelmet mért az RTL Klubra, bár azt nem árt megjegyezni, hogy a két mérkőzés nem egy időpontban ment.

A Csonttörő - Chacón küzdelmét a TV2-n 1 780 682 ezren, míg a Kótai összecsapását összesen 1 351 685-en nézték.

A reklámozói szempontból legfontosabb 18-49 éves korosztályban a két meccs mérlege szintén a Tv2 javára billent, hiszen a Tv2 Ring fő meccsét 921 926-an látták, míg az RTL Klubot 684 673-an. Ha a teljes lakosság férfi nézőit vizsgáljuk meg, ott is a Tv2 nyert, hiszen 1 056 586-os nézőszámával szemben az RTL Klub 730 559 nézője áll.

Jó időzítés

A Tv2 műsorpolitikáját dicséri, hogy a Kokót annak idején kiütő Chacón meccse 22 óra 54 perckor, egy perccel a Kótai Mihály - Manning Galloway mérkőzés befejezése után kezdődött, amikor az RTL Klubon éppen egy tizenhét perc hosszú reklámblokk és műsorelőzetes tombolt.

Nagy Csonttörő János és Julio Pablo Chacon küzdelmének tizenhatodik percében kezdődött a konkurens adón a Heti hetes, ami azonban már nem volt képes visszacsalogatni a nézőket, így csúfos vereséget szenvedett, mindössze 603 872 -en nézték az AGB Hungary adatai szerint, ami a műsor történetének leggyengébb nézettsége.

Az Index információi szerint a Tv2 tette a konkurens adó bokszmérkőzésének időpontjába saját meccsét, és az RTL Klun ugyan átalakíthatta volna a hétvégi műsorstruktúrát, ezzel elhalasztva a meccset, de inkább felvették a kesztyűt.

Azért Kótai is nyert

A Tv2 sikere ellenére Kótai Mihály RTL Klubon sugárzott mérkőzése is megnyerte a nézettségi versenyt, hiszen ugyan mindössze 1,3 millióan nézték, de a Tv2 ugyanebben az idősávban mindössze 1 046 235 nézőt vonzott. Ráadásul a Tv2 sikerét csökkenti, hogy Chacón legnézettebb mérkőzését az RTL Klubon 2 570 935-an nézték 2001. júniusában, így a szombati meccs 1,8 millió alatti nézőszáma egyáltalán nem mondható kimagaslónak.

A nevető harmadik

Az est nagy nyertese volt viszont a közszolgálati csatorna, hiszen a Nézz le rám Istenem című Zámbó Jimmy-emlékműsort 1 486 206-an nézték, ami 28,7 százalékos közönségarányt jelent. Bár az emlékestet követő Ryan közlegény megmentése már csak 615 940 nézőt vonzott, de így is megverte a Heti hetest, ráadásul a hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében kimagasló, 18,5 százalékos közönségarányt ért el.