Minden idők második legnézettebb műsora az idei Super Bowl

2008.02.05. 11:17
A MASH című vígjáték 1983-as záróepizódját semmi sem tudja megszorongatni, viszont az idei amerikaifutball-döntő volt minden idők legnézettebb sportközvetítése a tengerentúlon.

97,5 millió amerikai látta a Super Bowl döntőjét, amiben a New York Giants 17-14-re nyert a New England Patriots ellen. Az amerikai televíziózásban a Super Bowl mindig a legnézettebb programok között volt, idén ráadásul minden eddiginél izgalmasabb volt a döntő, így mindenki rekordnézettségre számított. (A Patriots 18 meccsen át veretlen volt, a döntőben pedig a meccs vége előtt három perccel is még vezettek, így jó esélyük volt arra, hogy veretlenül legyenek bajnokok, ami utoljára a Miami Dolphinsnak sikerült 1972-ben).

A Nielsen Media Resarch adatai vissza is igazolták a várakozásokat, hiszen ez lett minden idők legnézettebb Super Bowlja. Az előző rekorder, az 1996-os döntő 94,08 millió amerikait ültetett le a tévék elé, vagyis a mostani eseménynek 3 millióval több nézője volt. Ráadásul a meccs legnézettebb, utolsó negyedében már 105,7 millióan drukkoltak a képernyők előtt. (A tavalyi döntőt, a Chicago és az Indianapolis meccsét csak 93,2 millióan látták).

Ehhez jön még az az 5,07 millió kanadai néző, aki a CTV-n nézte élőben a döntőt. Ráadásul nemcsak a legnézettebb Super Bowl lett az idei, de ez hozta a legnagyobb sikert is a meccset sugárzó Foxnak. Minden évben más országos csatorna sugározza a döntőt, és úgy néz ki, a Fox most kifejezetten jól járt: az összes tévékészülékkel rendelkező háztartás 43,3 százaléka a meccset nézte, ami az éppen tévét nézők körében 65 százalékos közönségarányt jelent.

Ennél is nagyobb volt a meccs nézettsége a két érintett városban, Bostonban az elmaradt rekordot a tévénézők 81 százaléka várta a Foxra kapcsolva, míg New Yorkban 67 százalékos volt a közönségarány.

Az idei Super Bowl ezzel az eredménnyel azonban csak a második lett az amerikai tévéműsorok öröklistáján, amit még mindig a MASH 1983-as záróepizódja vezet 106 millió nézővel. (A második meg az 1996-os Super Bowl-döntő).

Reklámok és Doktor House

A Super Bowl hagyományosan nem csak a nézettségről, hanem a reklámokról is szól. Idén a négy negyed szüneteiben ötven exkluzív reklámot sugároztak, amit a cégek kifejezetten csak erre az eseményre forgattak. A harminc másodperces szpotokat 2,5 millió dollárért árulta a Fox, ez rekordár, elég csak annyit mondani, hogy a Jóbarátok utolsó részének szünetében kétmillióért lehetett hirdetni, az átlag ár pedig 500 ezer dollár körül mozog. A reklámok költségvetése pedig még ennél is magasabb volt, Madonna például 10 milliót kapott egy pár másodperces szereplésért a Sunsilktől. (A reklámfilmeket itt nézheti meg, sőt szavazhat is a legjobbra! >>>)

A Super Bowl utáni is általában különleges műsorral készülnek a csatornák, a meccset közvetítő adó általában ilyenkor legnépszerűbb sorozatát tűzi műsorra. Idén Doktor House sarkvidéki kutatóállomáson játszódó kalandja 33 millió embert vonzott a döntő után, amivel ugyan nem sikerült megdönteni a Grace Klinika két évvel ezelőtti rekordját (38 millióan látták a sorozat epizódját), de legalább lenyomta a tavalyi meccs utáni sorozatot, a Gyilkos Elméket, amit csak 26 millióan láttak.