További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az HBO és a BBC új, A Róma című, Julius Caesar korában játszódó sorozatát november másodikán este mutatták be Nagy-Britanniában. Az első rész máris nagy sikert aratott, hiszen 6,6 millióan látták - írja a BBC.
Erkölcsi gátlások nélkül
A 60 millió fontba (22 milliárd forintba) került sorozatban a nézők két római katona sorsán keresztül ismerkedhetnek meg a Római Császárság születésének korszakával. Az i.e. 52-44 között, Julius Caesar meggyilkolásáig tartó időszak egy újabb véres polgárháborút hozott a kialakuló világbirodalom számára.
Az egyén felemelkedését csak tulajdon erkölcsi gátlásai korlátozhatták, a sorozat készítői szerint azonban ilyenek nemigen voltak. Caesar végül diadalmaskodott a polgárháborúban, megvetette az egyeduralom alapjait, de a hatalmat nem sokáig élvezhette, március idusán megölték.
A két főszereplő, Titus Pullo (Ray Stevenson) és Lucius Vorenus (Kevin McKidd) a Caesar (Ciarán Hinds) által frissen meghódított Gallia vadonjaitól Róma előkelő köreiig a kor társadalmának teljes világát bejárják. Árulás, szex és gyilkosság - minden, ami a korról a nézők képzeletében él, felbukkan a sorozatban.
Márvány helyett mocsok
Bruno Heller gyártásvezető szerint a történetben az az izgalmas, hogy a Római Köztársaság korának végén még nem volt olyan erkölcsi útmutató, ahol egy istenség egyértelműen megmondta volna, mi helyes és mi nem. Minden viszonylagos volt: az előrejutás érdekében bármilyen disznóságot el lehetett követni, a lényeg csak az volt, hogy az ember a megfelelő pártfogóval rendelkezzen.
"A könyörület gyengeség volt, a kegyetlenség erény. Csak az ember személyes becsülete, a hűség önmagához és a családjához: ezek számítottak."
A sorozat szakít a hagyományos Róma-ábrázolással. Márvány helyett egy mocskos, zsúfolt, bűnözőkkel teli város jelenik meg, ami azonban hihetetlenül színes és tele van energiával. Farkastörvények törvények uralkodnak, a városban szegények tömegei és egy gusztustalanul gazdag elit él.
Grandiózus rendezés
A sorozatot egész estés szuperprodukciókra jellemző műgonddal készítették el. A díszleteket a Róma melletti Cinecittá filmstúdióban húzták fel. (Annak idején itt forgatták például a Ben Hurt is.)
Több mint másfél hektáros területen és hat hatalmas stúdióépületben forgatták le a 11 epizódot. Négyezer kosztüm készült, külön pénzérméket verettek a vatikáni pénzverdében Ciarán Hinds, azaz Julius Caesar arcképével. Egyes tömegjelenetekben egyszerre 40 ló és 750 statiszta jelenik meg.
Az epizódokat, az HBO által korábban gyártott Az elit alakulathoz hasonlóan, más-más rendezte. A leghíresebb talán Michael Apted (A szénbányász lánya, 007 - A világ nem elég), a többiek között az HBO saját sorozataiban (Carnivale, Szex és New York, Sírhant Művek és Az elit alakulat) foglalkoztatott szakembereket találunk.