Kína betiltaná a szexista reklámokat

2007.07.18. 11:45
A kommunista állami tévé nem keménykedik, csak fontolgatja, hogy betiltja a szexuális tartalmú vagy éppen mellnagyobbító szereket kínálgató reklámokat. Azt is csak a nyári szünidőben, délutánonként.

A szexista és a szexualitást sugalló hirdetéseket a gyermekek védelme érdekében a nyári szünidő alatt meg kellene tiltani - nyilvánította ki a CCTV kínai állami televízió szakértőket és szülőket idézve.

A mellnagyobbítást népszerűsítő szókimondó hirdetések, a karcsúsító fűzők, a kozmetikai eszközök és a be nem bizonyított gyógymódok reklámjai gyakoriak az általában állami kézben lévő helyi tévécsatornákon, és a helyi reklámipar jelenleg mindent a szexszel és az erotikával próbál meg eladni.

"Burkolt szexuális tartalmú hirdetésekkel gyakran találkozhatunk egyes televíziós csatornákon" - olvasható a CCTV honlapján, ahol példaként említik, hogy az egyik kifogásolt, mellnagyobbításra ösztönző reklámfilmben egy kis keblű nő sétál el a háttérben, miközben egy férfi hang azt mondja, "túl kicsi, hogy jó legyen". Ezután egy nagyobb mellű nő is elsétál, mire a férfi felkiált "minél nagyobb, annál jobb!"

Az ehhez hasonló hirdetések diszkriminatívak és a nőkkel szemben tiszteletlenek, valamint a tizenéveseket is félrevezetik - hangsúlyozta egy fiatalokkal foglalkozó szakember.

A szülők többsége inkább nyári táborba vagy sportfoglalkozásra küldi gyermekeit ahelyett, hogy otthon a tévé előtt üljenek - érvelt a reklámok ellen az állami televízió. Az egyik aggódó szülő szerint lánya azt mondta, hogy többé nem eszik süteményt, mert különben nem lesz jó alakja és a fiúk sem kedvelnék.

A kínai hatóságok fel szeretnék számolni azokat a hirdetéseket is, amelyek a - többnyire állami kézben lévő - helyi tévécsatornákon csodaszereket, illetve a másik nem figyelmének felkeltésre alkalmas módszereket reklámoznak.