Legyőzték a nindzsamacskák a Coca-Colát

2007.01.23. 16:00
A Coca-Cola jókora összeget fizetett annak az amatőr együttesnek, akik azzal vádolták, hogy a ellopta a videoklipjüket egy reklámhoz.

A 7 Seconds of Love nevű angol együttes túlságosan hasonlatosnak találta a Coca-Cola argentin leányvállalatának reklámját a saját videoklipjéhez, ezért néhány hónapja pert indítottak a multicég ellen. A BBC tudósítása szerint a felek nemrég peren kívül megállapodtak, a Coca-Cola jelentős (viszont nem publikus) összeget adott az együttesnek fájdalomdíjul.

A Coca-Cola de Argentina közleményben jelezte, hogy a sérelmezett videót egy alvállalkozójuk készítette, és nekik fogalmuk sem volt arról, hogy ők nem a saját kreativitásukat használták fel benne. Az alábbi videóban maga az alkotó hívja fel a figyelmet a meghökkentő hasonlóságra:

A plagizált videoklipet a Rathergood.com-ot üzemeltető Joel Veitch készítette, aki a 7 Seconds of Love tagja (a Rathergoodot a már idiotizmusba hajló, macskás montázsvideókból ismerhetik). Veitch egyébként maga is készít reklámokat, többek közt az angol Virgin Trains cégnek vagy a Maestro hitelkártyának.

Veitch szerint azért ment bele a multicég az egyezségbe, mert a Coca-Colánál vállalati irányelv, hogy nem pereskednek együttesekkel. A kárpótlás összegét ugyan nem hozták nyilvánosságra, de elég sokat kaphattak, hiszen az egyezmény után Veitch azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy a pénz egy részét jótékony célokra fordítják, a másikat pedig az együttesre. Azt is elmondták, hogy eddig sosem volt pénzük stúdióra, most viszont lett, sőt már menedzsmentet is felbéreltek.

Az ellopott nindzsamacskás klip egy vidám hangulatú skanótához készült még 2005-ben, és a Rathergood.com, illetve az együttes rajongói hívták fel Veitch figyelmét a Coca-Cola argentin tévében futó reklámjára. A reklámnak nemcsak az animációja, de a zenéje is túlságosan hasonlított a videoklipre, ezért dühítette fel az alkotót annyira, hogy perelt. A reklámot azóta már nem vetítik.

A 7 Seconds of Love amúgy lemezszerződés nélküli, amatőr együttes, és saját bevallásuk szerint is nagyon jól jártak azzal, hogy a Coca-Cola plagizálta a klipjüket, mert a pénzen túl rendkívüli nyilvánossághoz jutottak ezáltal. Az évek óta éneklő macskás animációkat gyártó Veitch nagy nyertese az ügynek, mert ahogy elmondta, mindig is sokkal jobban szeretett volna a színpadon ugrálni, mint otthon a számítógépe előtt üldögélni.