További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
"Nagyon drukkolunk minden egyes kibaszott hirdetőnknek" - olvasható a februári Cosmopolitan VIP-számában, amit pont az újság kiemelt hirdetőinek készített és postázott a kiadó. Az ezer példányban kiadott lap külső borítóján egy New York-i nyereményutat kínáltak a lap partnereinek, ide csúszott be véletlenül a reklámstilisztikától idegen, álkemény szócska. Ráadásul a Cosmopolitan szülővárosának titulált New Yorkot egy, a World Trade Centert is ábrázoló, azaz 2001. szeptember 11. előtt készült, éjszakai panorámaképpel illusztrálta a női életmódmagazin.
Kirúgták
A VIP-lapszámot, így a hirdetést is csak a kiemelt partnerek kapták meg, ebben a felemelő élményben nem részesülhettek az előfizetők, vagy az újságot standoknál megvásároló olvasók. A hibát egyébként a lap az első körben úgy próbálta korrigálni (miután botrány lett belőle a Tékozló Homár posztja miatt) , hogy futárokkal minden már kikézbesített lapszámot begyűjtött.

A Kreatív reklám- és marketingszaklap információi szerint az ügynökségek és a lap kapcsolatán nem sokat lendítő szócskát nem a hirdetési osztályon biggyesztették a szövegbe, náluk még minden nagyon visszafogott volt.
"A hirdetői kommunikációba a szerkesztőség egy munkatársának hibájából egy olyan mondat került, amely összeegyeztethetetlen a Sanoma szellemiségével és hirdetői partnereivel való együttműködésének stílusával, hangnemével, valamint teljes mértékben ellentétes eredeti szándékunkkal" - áll a Cosmopolitant kiadó Sanoma Budapest hirdetőknek elküldött közleményében.
"Rengeteg munkát és energiát fektettünk ebbe a játékba, a hozzá kapcsolódó megfelelő kommunikáció kreatív és személyre szabott megoldásába, ezért is sajnálatos, hogy ezen, számunkra is érthetetlen megnyilvánulás miatt az egész nyereményjáték negatív megvilágításba kerülhet" - áll még a közleményben, amelyben a kiadó elnézést is kér az érintettektől.
Úgy tudjuk, hogy a kiadó azóta már talált is felelőst, akit rövid úton elbocsátottak a laptól. Információink szerint a Cosmopolitan egyik szerkesztőjéről van szó.
"Egyelőre még nem lehet tudni, hogy egyáltalán okozott-e károkat az eset a kiadónak, de reméljük, hogy egy szó miatt nem fordul el tőlünk egyetlen hirdető sem. Az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a partnereink megértették, hogy egyetlen munkatárs hibájáról van csupán szó" - nyilatkozta az Indexnek Kürti István, a Sanoma Budapest kereskedelmi igazgatója.
Rejtett üzengetések
Persze nem ez az első eset, hogy botrányos dolgok kerülnek véletlenül a hirdetésekbe a reklámszakemberek, tördelők, kiadványszerkesztők, levilágítók humoros vagy humorosnak vélt akciói miatt. A reklámszakmában legendák keringenek a bátor kiadványszerkesztőről, aki a fekete háttérre feketével felírta, hogy "baszd meg" vagy "kurva anyád", és a szerencsétlenről, aki nem vette észre, hogy a megrendelőnek emailben átküldött reklámkép neve még mindig az, amit pár napja hirtelen felindulásból begépelt. Mondjuk, hogy cseszdmeghulyefaszmegrendelo.jpg.
Talán a legdurvább magyar eset, ami ki is derült, még 2003-ban történt, amikor hatszáz Bács-Kiskun megyei óvoda és általános iskola kapott abból a tájékoztató CD-ből, amire az anyag összeállítója öt darab pornóképet is felmásolt.
Külföldön is számos botrány volt már hasonló poénokból, sőt többször felmerült, hogy a reklámügynökség a megrendelővel egyeztetve csapott műbalhét, hogy ezzel is növelje a termék ismertségét.

A Coca-Cola ausztráliai plakátkampányában például a rajzoló egy pénisz fölé hajoló női arcot rejtett a festett jégkockák közé. Vagy csak minden perverz ezt látta ki a kék piros foltokból. A cégnek annak idején kétszázezer dollárba került a plakátok visszahívása, és a grafikust is elbocsátották az állásából.
Tavaly nyáron pedig az IKEA 175 millió darabban kinyomott, angol nyelvű katalógusában egy kanapén pihenő kutya okozott felháborodást. Illetve inkább a kutya pénisze. Amiről több száz felháborodott levél, több tucat blogbejegyzés és cikk után kiderült, hogy csak egy szőrös mancs. Az IKEA ennek ellenére elnézést kért, és megköszönte, hogy annyian foglalkoztak a cég kanapéján tespedő kutya lábával.