A Dove reklámfilmje nyert Cannes-ban

2007.06.25. 16:42
A Dove kozmetikai cég Evolution című reklámja nyerte az idei cannes-i reklámfesztivál filmes és internetes díját. A videót október óta több millióan látták a Youtube-on, és paródiái is csaknem ennyire népszerűek.

A reklámfilmben (mely internetes vírushirdetésként indult tavaly ősszel) tanúi lehetünk, hogyan alakul át egy átlagos nő smink és digitális technikák segítségével óriásplakátokon szereplő szupermodellé. Az Evolution című film az idei Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál fődíját nyerte el, ráadásul - a fesztivál történetében először - a cyber és a film kategóriában egyaránt, írja az Advertising Age.

Bob Scarpelli, a fesztivál zsűrijének elnöke a díjazás szempontjából nem tartotta meghatározónak a vírusmarketing szerepét, ám véleménye szerint a film, valamint úgy általában a cyber kategória kiugró fesztiválsikere egyértelműen bizonyítja a folyamatosan változó viszonyokat a reklámiparban és a tömegkommunikációban.

A Dove cég Evolution című filmjét a kanadai Ogilvy cég készítette.

Devolution

A népszerű Youtube-os videóknál gyakori, hogy úgynevezett spoofok, paródiák készülnek belőlük. Ez történt természetesen az Evolutionnel is, tehát számos "Devolution" videó született, köztük egy-két kifejezetten jó is, mint például az eldagadtfaterosodó vagy a Kate Olsen-es.