A megcsalt nő bosszúhadjárata a weben

2006.08.08. 15:10
Bár újabb "tudományos felmentést" kaptak azok a zseni férfiak, akik megcsalják életük párját, nem mindenki elégedett az ilyen magyarázatokkal. Ott vannak mindjárt a szenvedő alanyok, vagyis a megcsaltak. A New York-i Emilynek is zseni férje lehetett: kitudódott ugyanis, hogy a férfi hűtlen. A nő kezdeti elkeseredését a nyers düh váltotta fel, és az új média eszközeit felhasználva kegyetlen bosszúhadjáratot hirdetett a félrelépő ellen.

A hűtlenségről korábban indított blogjában számolt be a saját bevallása szerint ingatlanügynökként dolgozó Emily. Kiderült számára, hogy Steven, vagyis a férje legjobb barátnőjével, Laurával csalja. A nő minderre férje titkolt bankszámlája kapcsán jött rá. Nem is habozott, és dühében leemelt egy nagyobb összeget erről a számláról, és feladott egy óriásplakát-hirdetést, mely az 54. utca és a Broadway sarkán díszelgett egész júliusban. A megcsalt nő a plakáton tudatja férjével, hogy tud titkos kapcsolatáról, és magándetektív segítségével videófelvételekkel is tudja bizonyítani a hűtlenség tényét.

Nem is telt el sok idő, és a legnépszerűbb online videómegosztó szájton meg is jelentette Emily a megcsalásról szóló videófelvételt. Majd leszakított a hűtlen férj kedvenc tedimacijának egyik végtagját, ősszefújkálta az autóját. Az egyre aktívabb Emily nyilvánosan zajló bosszúhadjárata egyre több blogon lett téma.

A bloggerek hamar gyanakodni kezdtek, hogy a túlságosan jól felépített történet mögött nem egy családi dráma, hanem sokkal inkább egy cég vírusmarketing-kamánya állhat. Az egyik blogger, Will Thomson még július közepén elemezte az Emily-történetet. Szerinte több mint furcsa, hogy Emily nem írt rendes profilt blogjához, nem enged hozzászólást a bejegyzésekhez, egyetlen helyesírási hiba vagy elütés sincs a blogbejegyzésekben, s ez őszintén szólva nem épp életszerű.

Persze már az a tény, hogy ezzel a témával foglalkoznak a blogok, jelzi a vírusmarketing sikerét, ha egyáltalán erről van szó. A megoldásig már nem kellett sokat aludni. A Rocketboom augusztus eleji egyik adásában megszólal maga Emily is. A felvezető szöveg szerint Emily blogja egy hónap alatt 2 millió találatot kapott, "ami nem rossz eredmény egy olyan valakitől, aki nem is létezik."

Mint kiderült, valóban marketingakcióról van szó: a Court TV "Parco PI" című magándetektíves sorozatára akarta felhívni a figyelmet Emily segítségével. Emily tehát a valóságban nem létezik, vagy mégis? Az Emily nevében író nő a Rocketboomnak azt mondta, még mindig vannak, akik nem tudják vagy nem akarják tudni, hogy ez az egész csupán egy reklámkampány volt, s valójában Emily nem létezik. Szerinte sok nő azonosult Emily helyzetével, s számukra egyfajta példaképként jelenhetett meg a karakán nő, aki bosszút áll hűtlen férjén.