Az RTL szerint nincs tovább szükség a gumicsirkés emberre

2005.12.17. 13:31
A most 35 éves fiatalember 2004 szeptemberében tűnt fel először a kereskedelmi tévé műsorajánlói előtt, Kolosi Péter szerint a csúcson kell abbahagyni. Közben elkészült az új RTL-es reklámkampány, ami teljesen más lesz, mint a sípoló csirkével megfejelt, rögtönzésekre alapozott szpotok.

Többek által idegesítőnek, még többek által ellenállhatatlanul viccesnek tartott jelenség tűnik el az RTL Klub képernyőjéről és ezzel együtt a csatorna off-screen megjelenéseiből: decemberben látható utoljára a tévében a gumicsirkés ember, azaz Lisztócki Attila, írja a szombati Blikk.


Kép: akcionxs.hu

A most 35 éves fiatalember 2004 szeptemberében tűnt fel először a kereskedelmi tévé műsorajánlói előtt, a pár másodperces inzertekben a filmzsánereket figurázta ki. Az eredeti "kardozós-baszós" filmmeghatározást végletekig túlhajtó fogalomkészlete (partaszállós, gengszteres, darabolós gyilkosos, karanténos stb) nagyon hamar elterjedt a hétköznapi szóhasználatban, nemcsak a humorosnak szánt szösszenetekben, vagy az internetes kommunikációban, de az átlag verbális érintkezésben is burjánzani kezdtek -s képzős szavak. Mint arra viszonylag hamar fény derült, ez a jelenség is Geszti Péter számlájára írható, hiszen ő az egyik kreatív igazgatója a reklámkampányt készítő Akció-Nxs reklámügynökségnek.

A Blikk úgy tudja, hogy december 24-én lesz látható az utolsó gumicsirkés szpot az RTL-en, ezzel véget ér a hosszúra nyúlt reklámkampány. A lapnak nyilatkozó Kolosi Péter szerint "a csúcson kell abbahagyni", és amúgyis rövidebbre tervezték a kampányt, az eredeti szerződést így is már többször meghosszabbították a siker miatt. A programigazgató az új kampányról csak annyit mondott a Blikknek, hogy elkészült az új kampány, "ami teljesen más lesz, egészen modern". A gumiállatra még filmes díjat is alapított az RTL Klub, a közönségbarát produkciók értékelésére hivatott Aranycsirke további sorsáról egyelőre nincs hír.

A gumicsirkés poénok főszereplője, aki egyben a filmecskéket készítő Akció-NXS művészeti igazgatója, az RTL-es szpotokon kívül sehol nem vállalt médiaszereplést. Lisztóczki a csatornával egyetértésben vigyázott arra, hogy ne váljon úgynevezett sztárrá, könnyen elkopó névvé, így nem tűnt fel se a csatorna saját műsoraiban, se más tévékben.