Megvásárolta az InfoRádiót a Közép-Európai Média Zrt.

2008.03.12. 17:53
Újabb taggal bővült a Közép-Európai Média Zrt. portfóliója: a társaság 2008. március 12-én megvásárolta az InfoRádió Kft. százszázalékos tulajdonrészét, és ezzel az FM 95.8-as budapesti regionális frekvencián sugárzó egyetlen magyarországi hírrádió és az inforadio.hu internetes hírportál kizárólagos tulajdonosa lett.

Az ügyletet nyilvánosságra hozó közleményben Spéder Zoltán, a Közép-Európai Média Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: szakmailag és üzletileg is sikeres, műfajteremtő vállalkozásnak tartja az InfoRádiót és az általa üzemeltetett inforadio.hu internetes hírportált. Spéder szerint az objektív, hiteles és gyors tájékoztatásról ismert cég megvásárlása jól illeszkedik a Közép-Európai Média fejlődési stratégiájába, hiszen a hírrádió és a hírportál - eddigi értékeinek megtartása mellett - a csoport többi tagjával kialakítható szakmai és üzleti szinergiák révén jelentősen hozzájárulhat a társaság organikus növekedéséhez, a több platformon történő hír és információszolgáltatáshoz. Kiemelte: az új tulajdonos nagyra értékeli a szakmai stáb és a cégvezetés eddigi munkáját, így az InfoRádió - a cégcsoport többi tagjához hasonlóan- megtartja szakmai önállóságát. Módos Márton, az InfoRádió ügyvezető igazgató-főszerkesztője hangsúlyozta: a Közép-Európai Média Zrt. az egyik legdinamikusabban fejlődő, az új kommunikációs technológiák kihasználásában élen járó, magyar tulajdonú regionális vállalatcsoport, amely az InfoRádió számára biztos üzleti és szakmai hátteret, és a digitális rádiózástól a szélessávú tartalomszolgáltatásig terjedő területen egyaránt jelentős fejlődési lehetőséget biztosít.

Az InfoRádió Kft. 2000-ben kezdte meg a rádiós műsorszolgáltatást, 2002 óta a BBC stratégiai partnere, internetes hírportálját 2006 januárjában indította útnak. A Szonda-Ipsos-GfK felmérései szerint az FM 95.8-as budapesti regionális frekvencián sugárzó csatorna 2007-ben naponta átlagosan mintegy 100 ezer hallgatót vonzott, hallgatói első sorban az üzleti és politikai döntéshozók, véleményformálók közül kerülnek ki, és a budapesti regionális rádiók között ebben a célcsoportban évek óta piacvezető. Egyedüli kereskedelmi rádióként sem zenét, sem szórakoztató tartalmat nem sugároz, és saját véleményt vagy kommentárt sem közöl. Módos egyedülálló szakmai teljesítménynek tartja, hogy bár a hírrádió a hét minden napján, napi 24 órában negyedóránként sugároz híreket, az elmúlt hét évben soha, semmilyen műsorral kapcsolatban sem marasztalta el az ORTT Panaszbizottsága. A társaság üzleti eredményeivel kapcsolatban kiemelte: az InfoRádió az elmúlt hét évben nyereségesen gazdálkodott, külső adóssága nincs, fejlesztéseit saját forrásból valósítja meg. A mostani tranzakció során a vevő a hírrádió 100 százalékos tulajdonosa lett, megvásárolva többek között az alapító-többségi tulajdonos, Mészáros László érdekeltségeihez tartozó, londoni Achilles Investment Ltd. eddigi többségi üzletrészét. Díjak, kitüntetések: Az InfoRádió 2004-ben elnyerte a legjobb márkáknak járó Superbrand-titulust; az inforadio.hu hírportált 2007-ben - média kategóriában - az "Év portáljának"választották, az InfoRádió alkotóközösségének munkáját pedig 2008-ban Pulitzer-emlékdíjjal jutalmazták.

A Közép Európai Média és Kiadó Zrt. a mostani tranzakcióig elsősorban a magyar és közép-európai regionális internet piacon rendelkezett érdekeltségekkel. A társaság érdekeltségi körébe tartozik többek között az egyik leglátogatottabb magyarországi internetes portál, az Index.hu; a Velvet.hu online bulvármagazin, a Totalcar.hu online autós magazin; a Portfolio.hu online gazdasági újság; a legnagyobb hazai e-kereskedelmi portál, a Bookline.hu, a legbővebb hazai szállodakínálatot nyújtó utazási portál, a C-travel.hu; az internetes nyelvtanulási lehetőséget nyújtó eNyelviskola.hu, illetve a Napi Gazdaság c. gazdasági napilapot és a napi.hu internetes portált működtető társaság; valamint a közép-európai régió egyik legsikeresebb célzott reklám szolgáltatását nyújtó internetes társasága, az ETARGET is.