Natália
-3 °C
8 °C

Bukás vagy siker az ellen-Barátok közt?

2005.03.04. 11:27
A Tv2 új szappanoperájának első heteit a Barátok közt 1998-as indulásával mértük össze. Nézettség, elkapcsoló sorozatkerülők és a magánklinika rajongói tábora. Berényi Miklós Zólyom Iván ellen, avagy hány hónap után lesz sikeres egy tévésorozat?
Az biztos, hogy a Tv2 új naponta jelentkező sorozata, a Jóban-rosszban egyelőre nem szorongatta meg a konkurens Barátok köztöt, hiszen míg a Berényi-klán egyre fordulatosabb kalandjaira a múlt héten átlagosan 2 045 653-an voltak kíváncsiak, addig a Csillagvirág Klinika mindennapjait csak egymillióval kevesebben, átlagosan 1 074 396-an látták. Ráadásul, míg a Barátok közt legkevésbé nézett adását is 1 953 721-en látták az AGB Hungary statisztikai adatai alapján, addig a Jóban-rosszban legnézettebb adása is csak 1 177 524 nézőt vonzott.

A reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korcsoportban is megmaradt a két műsor közti különbség, hiszen míg a Barátok közt a korosztály 20,7 százalékát érdekelte a múlt héten, addig a Jóban-rosszban átlagosan 9,4 százalékot vonzott.

Ráadásul, míg a Tv2 átlagos nézettsége folyamatosan nő, addig a Jóban-rosszban nem tart lépést a csatorna más műsoraival, ami jól látszik abból is, hogy átlagosan kétszázezren kapcsolnak el a Tv2-ről a Tények után, a Jóban-rosszban előtti reklámblokk alatt, ráadásul a szappanopera után körülbelül ugyanennyivel nő ismét az adó nézettsége az Aktív című bulvármagazin kezdetekor.

Süllyedő grafikonok

Persze egy jól bejáratott sorozat nézettségével nem érdemes összemérni egy öt hete futó szappanoperát, sokkal hitelesebb képet ad a Jóban-rosszban sikeréről, ha a sorozatot inkább a Barátok közt első öt hetének átlagos nézettségével vetjük össze.

Az 1998 október 26-án indult Barátok közt első öt hete nem volt túl sikeres, mindössze az éppen tévé előtt ülők 19,2 százaléka választotta a társasház kibontakozó mindennapjait. A Jóban-rosszban ennél némiképp több embert csábított a képernyők elé, a teljes lakosság 24,5 százaléka ült le nap mint nap, hogy képben legyen Zólyom Iván szerelmi ügyeiről.

A 18 és 49 év közötti korcsoportban is a Jóban-rosszban szerepel pár százalékponttal jobban, hiszen jelenleg az éppen tévét néző fiatalok 26,3 százaléka választja a Tv2 szappanoperáját, míg a Barátok közt annak idején csak a korosztály 24,7 százalékát vonzotta.

A két műsort egyébként közel ugyanannyian látták a sorozat ötödik hetében, míg a Barátok közt 1998. novemberében átlagosan 1 056 354 nézőt vonzott, addig a Jóban-rosszban február harmadik hetében 1 076 132 nézőt érdekelt.

Egyedül az nyugtalaníthatja a Tv2 szakembereit, hogy míg a Barátok közt első öt hete alatt, ugyan nem túl jelentős mértékben, de folyamatosan nőtt a sorozat nézettsége, addig a Jóban-rosszban iránt egyre kisebb az érdeklődés, bár igaz, hogy a nézőszám-csökkenés nem jelentős.

Míg a Barátok közt első öt epizódját átlagosan a teljes lakosság 9,1 százaléka nézte meg, az ötödik héten pedig már 11,2 százaléka izgult a Berényiekért, addig a Jóban-rosszban első hetének átlagnézettsége 13 százalék volt, míg az ötödik héten már csak a lakosság 11,4 százaléka kapcsolt a Tv2 szappanoperájára.

Elégedettek a nézőkkel

"Eddig elégedettek vagyunk a Jóban-rosszban nézettségével, minden a tervek szerint halad" - mondta el az Index kérdésére Sváby András, a sorozatot gyártó Interaktív-Fiction Kft ügyvezetője, aki szerint a sorozatok első pár részét mindig felfokozott figyelem kíséri, ezért teljesen normális, hogy az első hetek után némileg csökkent a műsor nézettsége.


A Jóban-rosszban nézettsége folyamatosan csökken

"Kialakult a Jóban-rosszban stabil nézőközönsége, átlagosan a tévé előtt ülők huszonöt százaléka nézi a sorozatot, és ezért biztosak vagyunk abban, hogy év végére elérjük a kitűzött cél, és esténként a tévénézők 30 százaléka a Jóban-rosszbant választja majd" -jegyezte meg Sváby, aki szerint azonban még nem időszerű arról beszélni, hogy esetleg a Barátok közttel egy időben sugározzák a Tv2 szappanoperáját.

"A Barátok közt nézettsége az első adás után folyamatosan nőtt, három hónap alatt elérte az RTL Klub átlagos nézettségét, és egy év múlva már a csatorna húzóműsora lett" - nyilatkozta viszont az Indexnek Kalamár Tamás, a Barátok közt producere, aki azonban fontosnak tartotta megjegyezni, hogy 1998-ban teljesen más volt a televíziós piac helyzete, mint 2005-ben.