Árpád
-2 °C
9 °C

Éljen reklámkalitkában!

2005.06.13. 17:52
Vajon miért mászik be Sebeök Jánoson kívül bárki is egy kalitkába, hogy azután a járókelők orra előtt túrja a köldökét? Vajon miért érdekli mindez az összes magyar bulvárlapot és internetes portált, még minket is? Igen, a háttérben ezúttal is egy csapat túlfizetett reklámszakember áll. Az Index leleplezi a sok pénzért vásárolt médiahacket és saját magát is!

A hétfői újságok tele voltak egy fiatalemberrel, aki Sebeök János egykori zöldaktivista, és bulvárfilozófus ötletét ellopva beköltözött egy üvegkalitkába a Westend City Center bejáratánál, és most ott tiltakozik bőszen valami vagy valaki ellen. A Sziget.hu és az Uno.hu is komoly tényfeltáró cikkben számolt be az eseményről, mintha ők akadtak volna véletlenül a fiúra, legfeljebb az szúrhatott szemet azoknak a netfüggőknek, akik mindkét mértéktartó, elismert médiumot végig szokták böngészni a reggeli kávé mellett, hogy a két újságban szóról szóra ugyanaz a cikk jelent meg, csak a címük volt más. Sőt ugyanez a cikk megjelent az Indexen is, ugyan csak a fizetett hirdetéseknek fenntartott halványsárga dobozban.

Az "Érdekes vállalkozás tanúi lehetnek azok, aki hétfőn ellátogatnak a Westend City Center mellé" kezdetű reklámcikket a Blikk is lehozta, bár a bulvárújság figyelmes olvasóinak talán feltűnt, hogy mégis hogyan tudósíthat egy nyomtatott lap egy a megjelenése előtt pár órával történő eseményről, sőt talán még az apró betűs "Hirdetés" feliratot is észrevették a cikk tetején.

Titkos szponzor


Nézze meg képeinket!
Minden egyes cikk egy nem túl profin összetákolt blogra irányított minket, ahol azonban nem derült fény arra, hogy Dezső, a tiltakozó kalitkalakó mi ellen is tiltakozik olyan bőszen, hogy még a több milliós hirdetési költséget sem sajnálta. (Gyanúnkat tovább növelte, hogy nem ez az első reklámkampány, amit a freeblogra alapoztak, elég ha csak a Fanta félresikerült Vadmálna Boy kampányára gondolunk) Ráadásul még az Index vezetése sem volt hajlandó beköpni a Dezső mögött álló pénzügyi érdekcsoportokat, így megkerestük a Westend Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Kft illetékeseit.

"Nem a mi reklámkampányunk a kalitkába zárt ember, mi csak a helyet biztosítjuk a kampányhoz" - mondta el kérdésünkre Walch Ottó marketingigazgató, aki szerint egy-két napon belül mindenre fény derül, de a rejtőzködő cég és a Westend közötti szerződés titoktartási záradéka miatt addig nem mondhat el többet a szokatlan kampányról.

Ezután körbetelefonáltunk pár bulvárújság sales-osztályát, felhívtunk a telefonkönyvünkben található kreatív- és reklámszakemberek jelentős részét, majd megfenyegettük őket, hogy ha nem árulják el az általunk kért információkat, telespammeljük a postaládájukat pornómailekkel, amelyek Geszti Péter és egy flakon Aloe Vera-tartalmú mosogatószer törvénytelen nászát mutatják be sokkoló őszinteséggel. A fenyegetés megtette a hatását, és nemsokára megtudtuk, hogy a kampányt a Pannon GSM támogatja, és állítólag a mobil szélessávot akarnák népszerűsíteni.

Azonnal fel is hívtuk a Pannon GSM illetékeseit, rákérdeztünk, hogy tényleg ők állják-e a szokatlan akció költségeit, de a marketing osztály alkalmazottjainak hirtelen sürgős dolguk támadt, megígérték, hogy visszahívnak minket, amire persze még most is várunk.

DVD-ellenállás

Elmentünk tehát a Westendhez, hogy megnézzük, hogyan is tölti mindennapjait az, aki egy telekommunikációs cég megbízásából bértűntet a telekommunikációs cég konkurensei ellen.

Dezső éppen egy Sting DVD-t nézett szélesvásznú plazmatévéjén, és fél szemmel egy lcd-monitorra sandított időnként, hogy figyelemmel kísérhesse a blogján zajló eseményeket, vagyis nagyon úgy tűnt, hogy nincs igazán mi ellen tiltakoznia, hacsak nem az ellen demonstrál éppen, hogy az üvegfalú szobába túl erősen süt be a nyári nap. Nemsokára járókelők érkeztek Dezsőhöz, ki ezzel, ki azzal zaklatta, egy sporttáskájából gyűrött EU-zászlót előhalászó negyvenes férfi például kitartást és erőt kívánt neki az ellenálláshoz, bár minden bizonnyal Dezső neki sem árulta el, hogy minek is próbál éppen ellenállni.

Dezső kedvesen válaszolt a mi kérdéseinkre is, de sajnos tőle sem tudtuk meg, hogy ki fizeti szélessávú internetelérését és demonstrációját, és hogy kinek jutott az eszébe, hogy egy kalitkával reklámozzon bármit is, ráadásul az egész sztorit pénzért nyomja le a a média torkán, ahelyett, hogy megvárná volna, míg a Fókusz és a Blikk is magától rátalál.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.