Nesze, klón!

2001.07.18. 14:23
Helyre kis matrica pottyan ki a PestiEstből. Háromszemű szmájlit ábrázol, meg az Evolúció szót: ez a hasonló című film promóanyaga. Az ikonnal nincs is probléma; aki szeret ilyeneket viselni az autóján, felragaszthatja a West-embléma mellé. Ha viszont megfordítjuk, megismerkedhetünk egy sajátos reklámfogással: a klón-mivolt hirdetésével.
A szöveg először is másfél sorban összefoglalja a filmet: "Duchovny, Julianne Moore, Orlando Jones és Sean William Scott kénytelen megmenteni a világot az ufóktól." Ezután következik a kérdés, amelynek megválaszolása által ingyenjegyhez lehet jutni. A kérdés pedig a következő: "Egy ehhez hasonló filmben Will Smith és Tommy Lee Jones küzdött meg az idegenekkel. Mi volt a film címe?"

Alig érdemes bármit hozzátenni ehhez. Az Intercom kreatívjai odáig jutottak kreatívkodásukban, hogy klónként adják el a terméket. Általában negatív kritikának minősül az a megjegyzés, hogy egy alkotás valamilyen témáról sokadjára lehúzott bőrke, utánlövés, eredetietlen másolat. Igyekszik is a forgalmazó felhívni a figyelmet az esetleges különbségekre, a főhős apróbb kockás alsóneműjére, vaskosabb krómműanyag fegyvereire, és hogy ezúttal vörös hajú nőt kell megmenteni.

Ezzel szemben ez a matrica kifejezetten szeretné, ha az Evolúciót Man In Black-klónnak tekintenénk. És ebben nem a reklámemberek lapos gondolkodása a legszomorúbb, hanem az, hogy Vad Angyal országában az ismerős koppintás valószínűleg több nézőt visz be a moziba, mint az újdonság vagy legalább annak látszata. És ráadásul ezek az emberek nem kapcsolják ki a mobiljukat odabenn.