Levente, Irén
20 °C
37 °C

A Klubrádió megsértődött a Magyar Hírlapra?

2006.10.02. 16:28
Egy, a Kossuth téri eseményekről tudósító cikke miatt nem szerepel egy hete a Magyar Hírlap a Klubrádió lapszemléjében, abban ugyanis olyan mondatok voltak, melyek a rádió szerint veszélybe sodorhatták volna őket. A Klubrádió vezérigazgatója szerint nem sértődésről van szó, hanem a kollegialitás hiányáról, a Magyar Hírlap főszerkesztője nem érti az esetet, hiszen az ominózus mondatok egy nappal az események után jelentek meg.

Múlt hétfő óta nem idézi a Magyar Hírlap cikkeit reggeli lapszemléjében a Klubrádió, a lap úgy tudja, ennek oka egy szeptember 21-ei, a Kossuth téri eseményekről tudósító cikk (Merre van a Klubrádió?), amiben a következőket írták: "SMS-t kapunk mi is, a Népszabadsághoz és a Klubrádióhoz kell majd vonulni, korábban a Magyar Rádióról és a Deák téri SZDSZ-sátorról volt szó. Kompetens szervezőt nem találunk. Akit a színpad környékén kérdezünk, nem tartja valószínűnek a dolgot: a Népszabadság messze van, a Klubrádióról meg senki sem tudja, hol van."

A Magyar Hírlap szombati cikke szerint a rádió vezetése az akkori helyzetben úgy gondolta, a Kossuth téri beszámoló veszélybe sodorhatta volna a rádiót és az ott dolgozók testi épségét. A cikk azt is hozzáteszi, hogy a Klubrádió február óta neheztel a lapra, amikor is egy publicisztikában arról írtak, hogy a rádió letiltotta a kormány irányába kritikus műsorvezetőket. (Nyilvánvalóan Para-Kovács Imre Addig jó, míg Kádár él című írásáról van szó.) A szombati cikkben meg szerették volna szólaltatni a Klubrádió vezérigazgatóját, Rudas Gábort, de ő nem kívánt nyilatkozni.

Kellemetlen helyzet

"Kialakult egy számunkra kellemetlen helyzet, amit meg szerettünk volna beszélni a Magyar Hírlappal, de ők ehelyett cikket akartak íratni az ügyről, amellyel viszont én nem értettem egyet, ezért nem is nyilatkoztam - mondta az Indexnek Rudas Gábor, a Klubrádió vezérigazgatója. - Sajnos ők azt a megoldást választották, hogy megjelentették ezt a cikket, ami egyébként szerintem nekik kínos, nem nekünk."

"Az ominózus sms-re különben más médiumok felhívták a figyelmünket, többen idetelefonáltak, hogy tudunk-e róla - mondta Rudas Gábor. - Velük megbeszéltük, hogy a biztonságunk érdekében inkább ne írjanak erről; itt száznegyvenen dolgoznak, ezzel nem lehet játszani."

A kollegialitás hiánya

Kérdésünkre, hogy megsértődésről, visszavágásról van-e tehát szó, Rudas Gábor közölte: "Nem sértődésről van szó, hanem a kollegialitás hiányáról. Egyébként dönthetek úgy is, hogy tisztán gazdasági indokok alapján más, sokkal olvasottabb lapokat szemlézünk." A Magyar Hírlap felvetését, mely szerint a februári Para-Kovács-publicisztika óta neheztel a rádió lapra, a vezérigazgató nem kívánta kommentálni, de megjegyezte, az az írás tele volt valótlan állításokkal, és a rádió érveire sem volt kíváncsi a lap.

Szombathy Pál, a Magyar Hírlap főszerkesztője elmondta: kollégái szóltak neki múlt héten, hogy napok óta nem szerepelnek a lapszemlében, és ők úgy gondolták, mivel nyilván vannak olyan olvasóik, akik szokták hallgatni a Klubrádiót is, egy cikkben elmagyarázzák ennek az okát. A főszerkesztő egyébként érhetetlennek tartja, miért érezte a rádió veszélyesnek az írást, hiszen az egy nappal az események után jelent meg, ráadásul arról szólt, hogy komolytalan az sms-ben szervezett tüntetés.