Letiltotta a Viva a választásos klipet

Nem sugározza a Viva zenetévé az idei Mayday parti videóját, mert az meglátásuk szerint "öncélú erőszakot propagál". A Mayday-videó a választási kampány durvaságával foglalkozik, de a zenetévé akkor sem adná le, ha éppen nem lenne kampányidőszak.

Nem engedte adásba a Viva zenetévé az idei Mayday parti hivatalos, az aktuális választási kampánnyal foglalkozó klipjét, arra hivatkozva, hogy az öncélú erőszakot propagál. A Mayday a legnagyobb elektronikus zenei esemény itthon, idén már ötödszörre rendezik meg.

A Mayday partik kommunikációja másfél évtizede szerte a világon egy-egy aktuális politikai, vagy kultúrpolitikai üzenetre van kihegyezve, például a magyarországi EU-csatlakozásról döntő népszavazás előtt a "Password: Europe", vagyis a "Jelszó: Európa" szlogennel jelentek meg a rendezvény plakátjai. Idén a politikai harcok, a pénz és a hatalom kapcsolata áll a középpontban, így az idei szlogen a "Power Recycling", azaz "A hatalom újrahasznosítása" lett.

Egyezkednek


Erőszakos

A kommunikáció része minden évben egy-egy "Mayday-himnusz" és videóklip megjelentetése is, az ideit a Collins&Behnam duó készítette, a Freestylers mc-je, Sir Real közreműködésével. A videóban a főszereplő Sir Real kampányol, plakátot ragaszt, szónokol, majd egy bézbólütővel eltángálja a pulpituson prédikáló politikust, akit szintén saját maga alakít. A Viva zenetévé azonban úgy döntött, hogy nem sugározza a klipet.

"Akkor sem játszanánk le a klipet, ha nem lenne választási kampány, ugyanis öncélú erőszakot propagál, a benne szereplő recycling-logó pedig önkényuralmi jelképre emlékeztet" - nyilakozta az Indexnek Baranyai Szabolcs, a Vivát működtető Z+ Műsorszolgáltató Zrt. marketingvezetője, hozzátéve, hogy a kiadók jól ismerik a televízió elveit, így minimális azoknak a klipeknek az aránya, amelyek áldozatul esnek a belső cenzúrának. Baranyai Szabolcs elmondta: a maydayesekkel most egyezkedik a csatorna egy új, Viva-kompatibilis videóklipről.

Pártsemleges

Maros Róbert, a Mayday magyarországi licenctulajdonosa elmondta: levélben kérte a Viva programigazgatójától, hogy vizsgálják fölül az álláspontjukat, különösen, hogy a zenetévén mennek olyan klipek, amik ennél sokkal több erőszakot ábrázolnak. "Nem értjük azt a kifogást sem, hogy a recycling-logó önkényuralmi jelképre hasonlítana. Szerintünk a klip pártsemleges, direkt ügyeltünk a színekre is, hogy egyik párthoz se legyen köthető, így nincsen benne piros, kék vagy narancs szín, ehelyett barnát, lilát és UV-zöldet használtunk."

A klippel nem akartak erőszakra buzdítani, vagy félelmet kelteni bárkiben, csak azt akarják kommunikálni, hogy túl erőszakos a kampány, tette hozzá Maros Róbert. Az ominózus klip egyelőre a Mayday.hu weboldalon nézhető meg.

Az idei Mayday partit március 18-án rendezik a Budapest Sportarénában.

.