Ambrus
-7 °C
3 °C

Megaüzlet a Megasztár

2006.05.19. 11:00
A hét végén akár százmillió forintot is elkölthetnek a tévénézők arra, hogy szavazzanak a Megasztár döntőseire és a Szombat esti láz táncosaira. Tavaly 13 milliárd forintot költöttünk tévés szavazásokra.

Az emeltdíjas hívások és SMS-ek tavalyi forgalmát tizenhárommilliárd forintra becslik a piaci szakértők, ebből hétmilliárd forintot SMS-ekre költöttek a szavazók - írja a Magyar Hírlap. A pénz felét leveszik a mobilcégek, a másik felén a tévék és a technikai szolgáltatók osztoznak.

Egymillióan szavaztak a Való világ döntőjében

Az emelt díjas SMS 2002 tavaszán indult Magyarországon a Legyen ön is milliomos vetélkedőhöz kapcsolódóan. Az igazi felfutást a valóságshow-k 2003-as indulása hozta, a forgalomban azóta is nagy szerepe van a tévés szavazásoknak.

Az RTL Klubon futó Szombat esti láz egy-egy adására átlag százezren szavaznak. "De ez a bevétel a műsor készítési költségének csak kis részét fedezi" - mondta a napilapnak Kolosi Péter programigazgató. Ugyanakkor a Való világ döntőjére egymilliónál is több szavazat érkezett.

A TV2 titkolózik

A két nagy kereskedelmi tévé az emelt díjas szolgáltatásokra házi céget használ. Az RTL Klub az IKO New Media Kft.-t, a Tv2 pedig a Tele-For Kft.-t. A Tv2 a mobilcégekhez hasonlóan azonban nem árulja el, hogy mekkora bevétele származik a szolgáltatásból.

A kereskedelmi csatorna azt is titkolja, hogy hány SMS érkezik egy-egy Megasztár-adás idején, de a Magyar Hírlap információ szerint a szavazatok száma adásonként meghaladhatja a százezret, a döntőn pedig több százezer is lehet. A Napló kérdéseire ennél jóval kevesebben válaszolnak, a legutóbbi adás idején például csak 11420-an szavaztak arról, támogatják-e a műsor szemétgyűjtő akcióját.

Az MTV nem rúg labdába

"A legnagyobb szakmai kihívás egy Megasztár-szavazásnál az első tíz percben érkező SMS-dömping kezelése" - nyilatkozta a lapnak Korda Sándor, a szavazás technikai hátterét biztosító Tele-For ügyvezető igazgatója. Épp ezért a cég bérelt vonali kapacitását idén a tavalyi ötszörösére bővítette.

A TV2 cége nyerte el egyébként a Magyar Televízió emelt díjas telekommunikációs szolgáltatásokra szóló tenderét. A közszolgálati adó eddig nem nagyon számított a piacon, tavaly körülbelül tizennyolcmillió forintot keresett az emelt díjas üzleten.