Vilma
-8 °C
3 °C

Zsarolással vádolja Merlini az RTL Klubot

2005.08.23. 23:21
A szabadulóművész szerint élethosszig tartó szerződést akart rákényszeríteni Kolosi Péter. Az RTL Klub viszont csak egy gépelési hibáról tud. Szerződésmásolatok és ingerült kijelentések.

David Merlini szerint az RTL Klub azért szakított vele, mert nem volt hajlandó aláírni egy előnytelen szerződést. A szabadulóművész nagy költségvetésű szeptemberi produkcióját a tavalyihoz hasonlóan a csatorna közvetítette volna, a múlt héten azonban mégis megváltak az illuzionistától.

"Nem szabad készpénznek venni azt, amit Kolosi Péter programigazgató állított. Nem azért faroltak ki két héttel a produkció előtt, mert nem voltak meg a szükséges engedélyek, hanem azért, mert nem voltam hajlandó aláírni az életfogytig szóló, enyhén szólva is zsaroló, általuk megszerkesztett szerződést, amit ráadásul szinte az utolsó pillanatban küldtek el nekem" - nyilatkozta az Indexnek David Merlini. A szerződésben Merlini szerint többek között az állt, hogy ha külföldön lépne fel, a honoráriuma hetven százaléka ezentúl a csatornát illetné meg, Magyarországon pedig nem léphet fel az RTL Klub engedélye nélkül.

"Azt hitték, hogy majd meghajlok előttük, hogy nem lesz más választásom, de ilyen feltételek mellett egyetlen egy épeszű ember sem szerződik le" - tette hozzá a szabadulóművész.

Virágcserepet lőne ki?

Mint azt korábban megírtuk, Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint a csatorna azért nem vállalta a műsor közvetítését, mert Merlini 6300 kilogrammos Föld-Föld rakétája szerintük valójában papírból és deszkákból készült, fúvókája pedig egy virágcserépből, emellett az illuzionistának engedélye sem volt a rakéta fellövésére.

Merlini az Indexnek elmondta, az engedélyek beszerzéséhez idejében hozzálátott, és a szükséges engedélyeket meg is kapta, amiről Kolosi is tudott, ezért nem érti, hogy a programigazgató miért állítja az ellenkezőjét.

"Engedélyt kaptam az esemény lebonyolításához a Főpolgármesteri Hivataltól, a Polgári Légiközlekedési Hatóságtól, és a Központi Közlekedési Felügyelet, Hajózási, Tengerészeti és Kikötői osztályától" - mondta el kérdésünkre a szabadulóművész, aki egyébként az Index rendelkezésére bocsátotta a beszerzett engedélyeket.

Kolosi Péter korábban megemlítette azt is, hogy az RTL Klub megkérdezett egy szakértőt is, aki szerint bármit fel lehet lőni egy megfelelő hajtóművel, de hogy azután hova csapódik be az irányíthatatlan test, azt nem lehet megjósolni.

"Baromság, hogy a kísérlet veszélyes lehet Budapest lakóira. Kiszámoltuk a röppályát, a kilövés dőlésszögét, úgyhogy garantálhatjuk, hogy a rakéta a kilövés után a Dunába fog megérkezni" - mondta Merlini.

Fémből van

Merlini egyébként megengedte, hogy közelebbről is megtekintsük a rakétát, megkopogtattatta velünk az eszközt, hogy mi is megbizonyosodjunk arról, nincs papírból. Valóban fémből van, de mégis leginkább egy nagyméretű, rosszul összekalapált modellre emlékeztetett minket.

"Ez egy valódi, egyedi tervezésű rakéta. Nem modell, hiszen akkor nem repülne. Más papír nincs róla a számláján kívül. Kolosi pedig repítse magát oda, ahová akarja, ha ilyen nagy rakétaszakértő lett hirtelen" - mondta el indulatosan a szabadulóművész.

Merlini megjegyezte, hogy a rakétát egy angol Ben Jarvis nevű férfi tervezte, a hajtóművet pedig a Cesaroni, a NASA egyik beszállítójától rendelte meg, ami egyébként úton van Budapest felé.

70-30 vagy 30-70

Felhívtuk az ügyben Kolosi Pétert, aki szemenszedett hazugságnak nevezte Merlini kijelentéseit.

"Az RTL Klub nem akart semmilyen kizárólagos szerződést David Merlinire kényszeríteni" - mondta el Kolosi, aki elismerte, hogy a csatornával kapcsolatban álló Iko Production Kft. felajánlotta a szabadulóművésznek, hogy menedzseli, de a szerződés csak a külföldi fellépésekre vonatkozott, és nem 70 százalékot kért volna a cég, hanem éppen ellenkezőleg, a bevétel hetven százalékát tarthatta volna meg Merlini.

"Igaz, hogy nyár elején elküldött az Iko Production Kft. egy olyan szerződést, amiben hetven-harminc százalékos bevételmegosztást javasoltak a cég javára, de ez csak a titkárnő elírása volt, és az Iko Production Kft. munkatársa azonnal jelezte, hogy természetesen hetven százalék járna Merlininek" - tette hozzá Kolosi Péter.

Kolosi Péter kijelentéseit részben alátámasztják a David Merlini által elküldött szerződésmásolatok is, amelyekben csak a külföldi fellépések menedzseléséről van szó. Merlini szerint a hazai fellépésekre is akart kizárólagos szerződést kötni vele az RTL Klub, ezt a szerződéstervezetet azonban nem kaptuk meg tőle.