Az Olimpia alatt szárnyalt a köztévé

2004.09.02. 12:47
Az olimpiai heteiben a közszolgálati televízió bebizonyította, hogy versenyre kelhet a kereskedelmi adókkal, hisz az athéni közvetítések két hete alatt az MTV a nézettségi versenyben megverte mind a Tv2-t, mind az RTL Klubot.
Ráadásul nem csak a teljes lakosság körében volt a közszolgálati csatorna a legnézettebb, de a hirdetők szempontjából fontos, nagy vásárlóerővel rendelkező 18 és 49 év közötti lakosság körében is ez az adó volt a legnépszerűbb.

Már az olimpia első hetében többen nézték a közszolgálati televíziót, mint bármely kereskedelmi csatornát, a második héten pedig tovább nőtt az MTV előnye.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Az első, augusztus 16. és 22. közti héten az AGB Hungary adatai alapján a tévét nézők 25,6 százaléka választotta az MTV-t, míg a TV2-re 23,6, és az RTL Klubra 22,5 százalék kapcsolt.

A második héten tovább nőt az MTV előnye, ekkor 26,1 százalék választotta a közszolgálati csatornát, és a Tv2-re 23,4 százalék, míg az RTL Klubra 22,3 százalék tévedt.

A 18 és 49 év közötti korcsoportban is az MTV vezetett az olimpia két hete alatt. Az első héten a közszolgálati tévét a célcsoport 24,1 százaléka választotta, míg a második héten már a fiatalok 26 százaléka követte a televízión keresztül az olimpiai eseményeket. Eközben a két kereskedelmi adó közönségaránya a teljes napot tekintve ebben a korcsoportban sem haladta meg a 24 százalékot.

Azért este nem sportot néztünk

A legtöbb hirdetéssel teletűzdelt főműsoridőben azonban olimpia ideje alatt is az RTL Klub vezetett, az első héten például a nézők 28,1 százaléka választotta esténként a csatornát, míg az MTV-re csak 24,9, míg a Tv2-re 22,4 százalék kapcsolt. A második héten ráadásul már a Tv2 is megverte a közszolgálati adót, hiszen míg az MTV-re 22,6 százalék tévedt, addig az RTL Klubra 27,7, míg a Tv2-re 26,9 százalék kapcsolt. Ezek a különbségek a 18 és 49 év közötti korcsportban is megmaradtak, bár a közszolgálati csatorna csak pár százalékkal maradt el versenytársaitól, miközben más, olimpiamentes heteken a különbség akár a 15 százalékot is elérheti.