Alig nézte valaki a Nagy Könyvet

2005.12.19. 14:43
Közel nyolcszor annyi nézője volt a Fábry shownak, mint a Nagy Könyv döntőjének. Az aktív lakosság 2,2 százaléka tévedt csak a műsora, de azért az MTV szerint nagy siker volt.

Mindössze 295 ezer nézője volt a közszolgálati televízión a Nagy Könyv című programsorozat döntőjének. Ez mindössze az éppen tévét nézők 6,2 százalékát jelenti, miközben ugyanekkor az RTL Klubot a csodaláda előtt kuporgók 45.3 százaléka választotta, a Tv2-re pedig 26,6 százalék tévedt.

Az RTL Klubon a Nagy Könyv döntője alatt a Barátok köztnek 2 259 078 nézője volt, míg a Fábry show 1 891 473 embert vonzott. A Tv2-n ugyanekkor a Kojak ment, amit 1 393 133-an izgultak végig, majd a Golyóálló című krimi következett, amit 989978-an láttak.

A Nagy Könyv még rosszabbul szerepelt a fiatalok között, a 18-49 év közötti korosztályban a közönségaránya mindössze 2,2 százalék volt, ellenben az ötven évnél idősebb lakosság körében a műsor nézettsége elérte a 10,5 százalékot. Körülbelül ennyi a teljes lakosság körében a Magyar Televízió átlagos közönségaránya, vagyis a teljes lakosság 8-10 százaléka szokta a közszolgálati csatornát választani.

Szerintük sikeres

Rudi Zoltán, a Magyar Televízió elnöke azt mondta, a szavazás adatai alapján érdemes volt elkezdeni ezt a minőségi szórakoztató műsort. Meggyőződése, hogy a tévét nézők köre máris megváltozott, az olvasottabb, tájékozottabb nézők ugyanis kíváncsiak a minőségi programokra is.

Az összes adás nézettségét figyelembe véve az MTV sajtóközleménye szerint márciustól decemberig az ország népességének több mint 90 százalékához jutott el a Nagy könyv különböző műsorokkal és ajánlókkal; a legnézettebb adások átlagosan félmillió nézőt vonzottak a képernyők elé. A játék teljes időszaka alatt 1,7 millió szavazat érkezett szavazólapon, 600 ezer interneten, a telefonos és sms-es szavazatok száma meghaladta a 140 ezret.

Az Országos Rádió - és Televíziótestület támogatásával megszületett program egyébként összesen 900 millió forintba került az adófizetőknek.