További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Az év végi ünnepek hagyományosan jól fekszenek a Tv2-nek, ezúttal az RTL Klub mégis legyőzte a csatornát. Sőt olyan különbséggel nyert, amire eddig nem nagyon volt példa.
Már a péntek sem nagyon ment a Tv2-nek, hiszen az Okosabb vagy, mint egy 5.-est szinte porba alázták a miami helyszínelők. Míg az előbb 19,1 százalékos közönségarányt ért el a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti lakosság körében, addig az utóbbi 39,8-at. És David Caruso a mutatóujjával lazán feltolja foncsorozott napszemüvegét.
Szombaton sem sokat csökkent a két adó különbsége, míg az RTL Klub este a maratoni Salamon kincse című kalandfilmet adta, addig a Tv2 a Cég című, nagy költségvetésű amerikai, ötvenhatos kémsztorival, meg a Bruce Willis-féle Sakállal készült. Míg az RTL Klub a kalandfilmmel átlagosan 36,6 százalékos közönségarányt ért el, addig a Tv2 összeállítására csak 21,6 százalék volt kíváncsi. Igaz, hogy Bruce Willis már 24,5 százalékot teljesített.
Nagyon nagy különbség
Vasárnap azonban még ennél is nagyobb bukás várt a Tv2-re. Este fél hattól, a forma-1-es közvetítés 45,5 százalékos közönségarányt hozott az RTL Klubnak, miközben a Tv2 műsorai (Walker, a texasi kopó, Tények, Napló) egyike sem tudta elérni a 25 százalékot. (Mindez egyébként a csatorna hétköznapi teljesítményéhez képest nem kiugróan alacsony, hiszen a Tv2 átlagos közönségaránya a főműsoridőben 25 százalék körül van).
Ráadásul amíg a reklámozók számára fontos korcsoportokban az RTL hasított, a teljes lakosság körében nem is maradt le annyira a Tv2. Amíg például a brazil nagydíj közvetését 1 670 604-en látták az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, addig a Tényekre közben 1 675 151-en kapcsoltak, vagyis a két műsor nézettsége közt nem volt statisztikailag kimutatható különbség.
A Cég második része még viszont az ezt megelőzőeknél ennél is rosszabb eredményt ért el a 18 és 49 évesek között, ráadásul a sorozatot nem is minden idők egyik legizgalmasabb forma-1-es futama verte el. Az amerikai kémsorozatra ugyanis csak 17,5 százalék kapcsolt, míg a Kismenő című Adam Sandler-vígjátékot az RTL-en a célcsoport éppen tévé előtt ülő tagjainak 50,3 százaléka követte figyelemmel.
Hétfőn már szinte kies pusztasággá változtatta a Tv2 főműsoridejét az amerikai TNT tévétársaság által gyártott, Magyarországon forgatott Cég. Mindössze 13 százalék kapcsolt, valószínűleg véletlenül oda. A Miről álmodik a lány? című vígjáték eközben 47,5 százalékot teljesített az RTL Klubon.
Menekültünk 56-tól
A háromrészes minisorozat után sem lélegezhetett fel azonban a Tv2. Mondjuk az október 23-ai főműsoridő megnyerésére az RTL Klub etikátlanul kicsapta a Bolondos Dallamok-kártyát. Ráadásul rögtön a rajzfilmbe oltott vígjáték második részével támadt rá Andy Vajna Szabadság, szerelem című géppuskázós, baszós vízilabdázós, hősszerelmes eposzára.
A Tv2 ehhez képest jól állta a sarat, 30,3 százalékos közönségarányt ért el, míg Csőrike az RTL Klubon 36,7 százalékot. Mondjuk ekkor már legalább arra a pár percre átvette a vezetést a Tv2, amíg az RTL reklámot adott.
Az első igazi sikert azonban csak késő este könyvelhette el a Tv2. Alighogy az RTL Klubon elkezdődött ugyanis a Mansfeld című ötvenhatos film, a nézők fejvesztve rohantak a Tv2-re, ahol éppen a Fiúról című Hugh Grant-műalkotást adták. Könnyek, boldogság és Fugees a hős forradalmárral szemben.
Egyébként a négynapos hétvége estéi alatt egyetlen egyszer tudott még nyerni pár percre a Tv2: hétfő éjjel, amikor az RTL Klub leadta a Csapataink harcban állnak című dokumentumfilmet.