Miklós
-7 °C
2 °C

Egy hétre elsötétítenék a Budapest Tv-t

2004.07.20. 16:30
A Budapest televízió 9 éve nem fizet szerzői jogdíjat, ezért az ORTT egy hétre felfüggesztette a csatorna műsorszolgáltatási jogát. A televíziós társaság bíróság előtt fellebbez az ítélet ellen.
A szerzői jogról szóló törvényben foglaltak folyamatos megsértése miatt egy hétre felfüggesztette a Budapest Televíziót működtető társaság műsorszolgáltatási jogát a médiahatóság - tudta meg Vékony Évától, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szóvivőjétől kedden az MTI.

Az ORTT által július közepén kiszabott, most nyilvánosságra hozott szankciót csütörtökön, a nap első percétől kell végrehajtania a Budapest Televíziónak, közölte, hozzátéve, a médiahatóság "felhívta a műsorszolgáltatót a jogsértés megszüntetésére, illetve arra, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértéstől".

Tájékoztatása szerint foglalkozott a testület a Budapest Televízióval, mert az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület megkereste a médiahatóságot: a műsorszolgáltató - jogerős bírósági döntés és folyamatban lévő végrehajtói eljárás ellenére - mindeddig nem kötött megállapodást a szervezettel a szerzői jogvédelem alatt álló művek sugárzásáról.

Vékony Éva emlékeztetett arra, a médiahatóság - ugyanennek a kérdéskörnek a kapcsán - három évvel ezelőtt már 24 órás elsötétítést szabott ki a csatornára.

Soha nem fizettek

Az Index megkereste az Artisjust, ahol Szinger András jogász kérdésünkre elmondta, hogy a Budapest Televízió megalakulása óta, azaz kilenc éve nem fizet jogdíjat a sugárzott zeneszámok után. Az Arisjusnak egy három évvel ezelőtti jogerős bírósági döntés alapján joga van behajtatni az elmaradt jogdíjakat : a hatályos jogszabályok alapján egy televízióadónak reklám- és szponzorációs bevételeinek négy százalékát kell az Artisjusnak befizetnie, de az összeg behajtását nehezíti, hogy a Budapest Televízió még azt sem árulta el, hogy mekkora bevétele származik a hirdetésekből.

Vékony Éva, az Index kérdésére elmondta, hogy a Budapest Televízió bíróságon fellebbezhet a döntés ellen, amely egyébként a magyar kereskedelmi televíziós történetének leghosszabb felfüggesztése. Információnk szerint a Budapest Televízió él ezzel a lehetőséggel.