Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÚj havilapot jelentet meg november 19-től a Sanoma, a Storyt, a Figyelő, a Színes RTV, a Best és a Cosmopolitan kiadója. A Piknik névre keresztelt lap a kiadó heti-, kétheti- és havilapjaiból válogat, így címlapja is különleges: nem egyetlen cikkre koncentrál, nincs címlapkép, ami eladja az újságot, inkább a legfontosabb cikkeket hirdető kollázzsal igyekeznek felkelteni a vásárlók figyelmét. Ez a vizuális koncepció egyébként a kiadó szerint nemcsak a hazai, hanem az európai lapkészítésben is új megoldást jelent.
A Piknik az első itthoni magazinokra alapozott lap a magyar piacon. Az újság nem egy az egyben közli le a Sanoma más lapjaiban már megjelent írásokat, a cikkeket hozzáigazítják a Piknik közérthető hangvételéhez, a kiadó reményei szerint fogyasztható, igényes stílusához, meg persze a terjedelmi megkötésekhez.
A 285 forintért megvásárolható lapban csak a cikkek nyolcvan százaléka lesz átvétel, a fennmaradó húsz százalékban az újság számára készült publicisztikák, riportok jelennek meg. A szerkesztők szerzőül minden hónapban más és más vendégszakértőt kérnek fel; az első számban például Kepes András író, televíziós személyiség vall éppen a válogatásműfaj szépségéről és felelősségéről. A lapot négyfős szerkesztőség készíti, a főszerkesztő Brassai-Sipos András, aki 2006-ig a Színes RTV főszerkesztője volt.
„A lap első ránézésre talán női magazinnak tűnhet a minőségi, lakkozott borítója okán, de a tartalma családi tematikát követ. A lapot úgy terveztük, hogy célcsoportja a tág tematikának megfelelően széles legyen, vagyis elsősorban a 35 év feletti városi nőkre és családjukra koncentrálunk” – nyilatkozta az újságról Nyomárkay Kázmér lapigazgató.