Közbeszerzési eljárás nélkül értékesíttetné reklámidejét a Duna Tv

2005.10.03. 10:36
A Népszabadság információi szerint az RTL Klub kereskedőházára, az R-Time nevű cégre bízná a Duna TV reklámidejét Cselényi László, a tévé elnöke. Az MTV már próbálkozott ezzel, de belebukott.

Korábban a Magyar Televízió is próbálkozott külső cégek megbízásával, amiből botrány lett. Az MTV ugyanis áron alul adta el reklámidejét a háttérben szintén az RTL Klubhoz kötődő cégeknek. A megállapodást azonban a nyilvánosságra kerülése után érvénytelenítették - emlékeztet a Népszabadság.

Az MTV magától jelentkezett a Dunánál

Sem az MTV, sem most a Duna Tv megbízását nem előzte meg közbeszerzési eljárás. Cselényi László, a Duna TV elnöke a napilapnak úgy nyilatkozott, erre nincs szükség, mivel nem adnak el és nem vesznek semmit, csak megbízást adnak arra, hogy jutalékért az R-Time hirdetőket hozzon az üres reklámpercekre. Cselényi állítása szerint versenyhelyzet volt: megkeresték az ezzel foglalkozó három legnagyobb céget a piacon.

Az ajánlattevők listáját azonban lehetett volna bővíteni, mivel a tervezett szerződés hírét meghallva, az MTV bejelentkezett a köztévéhez. A Magyar Televízió együttműködést ajánlott, mert már elkelt a törvény szerint óránként hat percben maximált hirdetési ideje, így vissza kell utasítania a reklámozók ajánlatait.

A Duna TV az MTV ajánlatát még megvárja, de az R-Time előnyben van, ugyanis a Duna kedvezményes áron hozzájuthatna sportközvetítésekhez és összefoglalókhoz. Az RTL-nél van például a magyar bajnoki meccsek összefoglalója, de hetente csak egy mérkőzést közvetítenek.

Az Index egyelőre nem kapott választ arra a kérdésre a Közbeszerzési Tanács illetékésétől, hogy milyen következményekkel járna, ha a Duna Tv közbeszerzési eljárás nélkül kötne szerződést az RTL Klub cégével.

A két kertévé a reklámtorta 90 százalékát birtokolja

Az RTL azért indította el a R-Time-ot, mert már megtelt a kereskedelmi tévék számára engedélyezett óránkénti 12 perces reklámideje. A hirdetőket azonban nem küldték el, hanem a kisebb tévékhez irányították tovább.

Az R-Time portfóliójában az RTL Klub mellett megtalálható a két magyar sportcsatorna, a Cool TV, a Film+, a Cartoon Network, a Discovery, a Minimax, az A+, a Hálózat. Erre a listára kerülhet fel a Duna TV is. Az R-Time ezt már jelezte a piacon. A legdrágább műsorperc a Dunán 330 ezer forint. Az RTL Klub listaárán található legmagasabb tarifa 4,2 millió forint, mindössze fél percért.

A TV2 az Írisz és a Club TV reklámidejét gondozza. A tévés hirdetési piacot a Magyar Reklámszövetség tavaly 63,8 milliárd forintra becsülte. Ennek 80-90 százaléka a két nagy kereskedelmi tévéhez folyik be.