Pöcsökkel a reklám ellen

2003.11.19. 10:50
Punkos, kapitalizmusellenes csoport akciójának tűnik elsőre a Reklámmentes Világnap, amikor nem szabadna hirdetést néznünk, viszont pöcsöket kéne rajzolnunk minden óriásplakátra. Az Index azonban kiderítette, hogy a csütörtöki akciót egy reklámcég találta ki. Wunder Hídvégi András, a Wunder Brothers egyik tulajdonosa ugyan relámokból él, de azt nyilatkozta, hogy "magánemberként tiltakozunk a csatornákat elözönlő hirdetések és a városokat elfedő óriásplakátok ellen".
"A Fogyasztók ezen a napon átlapozzák a cikkeket megszakító újsághirdetéseket, kikapcsolják a tévét, mikor a várva várt esti filmet húsz percenként megszakítják húsz percre, és pöcsöket rajzolnak majd a plakátokra, amiktől nem látszik a város, amiben élnek!" - áll a Wunder Brothers mail kampányának szövegében, mellyel csütörtök estig árasztják el a netet.

A plakátokon és maileken keresztül egynapos reklámszünetet hirdető cég, ahogy Wunder Hídvégi elismerte maga is egy nagyobb, reklámkampányokat készítő vállalkozás. "Igen, mi is gyártunk óriásplakátokat és reklámfilmeket, de az másodlagos, hogy magam is hozzájárulok a reklámőrülethez. Magánemberként és fogyasztóként zavar a rengeteg hirdetés" - mondta a társigazgató.

"Mi is rajzolunk pöcsöket, ahányszor csak tehetjük"- tette hozzá a kampány menetére utalva. Elmondása szerint a cég három tulajdonosa és alkalmazottjai az utca emberével együtt fejezik ki tiltakozásukat az általuk is készített reklámok ellen. Wunder Hídvégi hangsúlyozta, az e-mail szövegének állításával ellentétben nem a konkurencia hirdetéseire kerülnek a pöcsök, hanem üres plakátokra. Ezeket már kihelyezték az utcára, jöhetnek a spontán pöcsrajzolók.

A "húsz perces tévésreklámblokk, ami éppen egy romantikus filmet szakít félbe, mielőtt a szerelmespár megcsókolhatná egymást", illetve "a hatalmas óriásplakátok, amelyek eltakarják a várost" vezették arra a Wunder Brotherst, hogy fel kell vetni a kérdést. "Az RTL Klubnak volt már egy szimpatikus gesztusa: a Schindler listája című filmet nem szakították meg reklámokkal" - mondta Wunder Hídvégi. (Bár maga Steven Spielberg volt az, aki az eladáskor kikötötte, hogy csak megszakítás nélkül lehet sugározni a filmet.) "Nincsenek ötleteink, hogy lehet máshogy csinálni, csak próbáljuk jelezni a problémát" - tette hozzá a kreatív cég igazgatója.

És hogy lehet, hogy a sztrájk napjának estéjén a vezetőség mégis beül a Reklámzabálók Éjszakájára? "Furcsa kettősség lesz bennünk. Hiszen ez az est azt isteníti, amit ránk tukmáltak. De miután tavaly és tavalyelőtt is jól szórakoztunk, elmegyünk."

Azt, hogy mennyire eredményes a kampány, mennyire pontos a Wunder Brothers cég megérzése Wunder Hídvégi szerint a plakátokra rajzolt pöcsök száma jelzi majd.