További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Visszaélés és "gyártási titok felfedésének" vádjával indult eljárás az ellen az újságíró ellen, aki egy francia autós magazinban nyilvánosságra hozta több új Renault-modell fotóit és adatait - közölték csütörtökön igazságügyi források.
A Renault egy évvel ezelőtt "ipari kémkedés" címén tett feljelentésének nyomán az Auto Plus új autómodellekkel foglalkozó munkatársát, Bruno Thomas-t még kedden vette őrizetbe a rendőrség az újságíró lakásán és a magazin szerkesztőségében tartott hat órás házkutatást követően. Az újság a három év múlva forgalomba kerülő új modellekről közölt részletes információkat és fotókat.
A szerkesztő a 48 órás őrizetbe vétel után elhagyhatta a versailles-i igazságügyi palotát, s szabadlábon, de állandó rendőrségi ellenőrzés alatt védekezhet.
A rendőrségi akció során számítógépeket, adattároló egységeket, merevlemezeket, továbbá fotókat foglaltak le, illetve másolatokat készítettek. A fellépés célja elsősorban az volt, hogy azonosítsák az autógyártó cégen belül azt a forrást, illetve személyt, akitől az új modellekről szóló információk kikerülhettek a sajtóba.
A Renault fejlesztőközpontjának egyik munkatársát, az Auto Plus feltételezett informátorát már múlt pénteken vád alá helyezték az autógyár feljelentése nyomán.
Újságíró-szakszervezetek és laptulajdonosok tiltakozásukat fejezték ki a házkutatás és az újságíró őrizetbe vétele miatt. Christine Albanel kulturális miniszter pedig jelezte: "nem érzi jól magát" a helyzet miatt, és az újságírók forrásainak eddiginél jobb védelméről szóló, már előkészített törvénytervezet elfogadását sürgette.
Az Auto Plus szerint a lap történetében példátlan az eset. Az autós szaksajtó ugyanis évtizedek óta közöl előzetes anyagokat az új modellekről, azok fejlesztésének különböző szakaszairól, mindezt fotókkal is illusztrálva. Általában az autógyárak is cinkosak az ilyen akciókban, például kiszivárogtatják a tesztautók várható útvonalát, hiszen a nem túl korán megjelenő képek a még be nem mutatott modell reklámkampányának szerves részét képezik. Franciaországban egyébként is nagyon ritkán szoktak újságírót munkája gyakorlásával kapcsolatos ügyek miatt őrizetbe venni.