A Rolling Stone főszerkesztője megmentené a Salon.com-ot

2004.01.15. 16:17
Nyolcszázezer dollárt pumpál magánvagyonából a szórakoztató cikkeiről és botrányos gazdálkodásáról ismert Salon-ba a Rolling Stone magazint megalapító Wenner és John E. Warnock, az Adobe systems elnöke. A liberális üzletemberek az elnökválasztás előtt fel akarják dobni a szájtot.
Wenner befektetése fejében beül a Salon Media Group igazgatótanácsába, de lapja, a Rolling Stone és a salon.com amúgy is szorosabbra fűzik a szálakat: a két újság közösen dolgozik majd az elnökválasztási kampányt feldolgozó cikkeken. Warnock - aki 600 ezer dollárt utal át most - korábban is a Salon ismert pénzügyi támogatója volt.

Keményen kampányolnak

Az elnökválasztási kampány jó lehetőségnek tűnik a remek írásai miatt amúgy népszerű, de a piacon folyamatosan elbukó webszájtnak. A Rolling Stone-ban eddig nem volt különösebben erős a politikai vonal, Wenner legalábbis ezzel magyarázza az együttműködést. A Salon a kampány miatt megállapodott Sidney Blumenthallal, Clinton elnök egykori tanácsadójával, hogy publicisztikákat írjon a lapba. A héten indul a Salon politikai blogja, a War Room is.

A rajongók tartják életben

Az online lap a legrégebbi internetes médiavállalkozások egyike, így már 1995 óta halmozza a veszteséget, mert képtelen a színvonalas újságírói teljesítményhez mérhető üzleti modellt kitalálni. Először ingyenes volt, aztán kitalálták a Premium szolgáltatást, hogy az exkluzív cikkeket csak előfizetők olvashassák, de ez annyira nem jött be, hogy jelenleg egyfajta öszvérmegoldás működik. Aki előfizet a Premiumra, az hirdetések nélkül látja a teljes tartalmat, aki nem, az az érdekesebb cikkek első harmadának elolvasása után kénytelen megnézni egy bannert, majd újabb klikkolással megtekintheti a teljes írást. Bírálói szerint a Salon ezzel maga alatt vágja a fát, hiszen a reklámokat így pont a legfizetőképesebb olvasók nem látják, ami a hirdetők szemében nem előny.

A lap fennállása alatt eddig nyolcvanmillió dollárnyi veszteséget halmozott fel. Már többször áll a tönk legszélén, ám a végén mindig a zsebébe nyúlt valamelyik fanatikus és pénzes Salon-rajongó.