Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Trey Parker és Matt Stone még a Colorado Egyetem filmes osztályában ismerték meg egymást, közös kétdimenziós animációs agyszüleményük, a South Park a kilencvenes évek második felében előbb az Egyesült Államokat igázta le, majd rövid időn belül sikerült kultstátuszt elérnie a világ többi részén is. A sorozat virágoztatta fel és tette tévés nagyhatalommá a Comedy Central csatornát is, melynek anyavállalata a Viacom.
Az újonnan kötött szerződés értelmében a műsorban, valamint az internetes videókban és mobiltelefonos letöltésekben elhelyezett reklámok bevételének a fele a szerzőpárost illeti majd meg, írja a brit Independent. A South Park ezzel minden bizonnyal az utóbbi években az illegális letöltésekkel elúszott haszon egy részét próbálja visszanyerni, a Viacommal kötött szerződéssel pedig Parkerék akár 75 millió dollárt is kereshetnek az elkövetkező négy évben.
Kényszerű letöltések, kései eszmélés
Matt Stone szerint persze nem csak a haszonról van szó, hiszen ha valaki nem az Egyesült Államokban él, és meg szeretné nézni a legújabb South Park-részeket, akkor gyakorlatilag rá van kényszerítve az illegális letöltésre.
A Viacom egyúttal a South Park és az új szerződés révén kívánja megújítani médiastratégiáját is, melyet korábban sokan bíráltak - többek közt a befektetők - az internethez való lassú alkalmazkodása miatt. A Viacom egyfolytában harcban állt Google-lal is, amiért az lehetővé tette felhasználóinak, hogy South Park-epizódokat töltsenek fel a Youtube-ra. Más cégekkel ellentétben a Viacom sosem kötött a reklámbevételekre vonatkozó szerződést a Google-lal, ehelyett levetette a South Park-videókat, és egymilliárd dollárra perelte a megacéget.
A most létrehozott Southparkstudios.com weboldalt próbálja majd a vállalat a sorozat fő online forrásává, és egy internetes South Park-hálózat központjává tenni.
A haver díványán született kultsorozat
11 évad és egy mozifilm után a South Park még mindig a Comedy Central legnépszerűbb műsora, ráadásul Stone és Parker további három évre, illetve újabb rajzfilmes projektek elkészítésére írtak alá nemrégiben. A most kötött szerződéssel az alkotópáros első alkalommal válik saját műve tulajdonosává. "Hihetetlen, hogy visszakapjuk egy részét - nyilatkozta Matt Stone a New York Timesnak. - Mindig kérdezik tőlünk, hogy ugye a tiétek? Nem? Hogy írhattatok alá egy ilyen szerződést? És én mindig azt mondom, hogy azért, mert akkoriban egy haverom díványán aludtam". De a kezdeti lelkesedés után kissé ironikusan még hozzátette: "Öt éven belül valószínüleg bíróságra is megyünk, és harcolni fogunk."